Cursus Google Analytics

  • 2 dagen
  • 999
  • Eerstvolgende startdatum 8 juli

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    21-08-2020, Virtueel  
    21-09-2020, Virtueel  
    20-10-2020, Virtueel  
    25-11-2020, Virtueel  
    17-12-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    08-07-2020, St. Niklaas  
    22-07-2020, Antwerpen  
    22-07-2020, Gent  
    22-07-2020, Brussel  
    06-08-2020, St. Niklaas  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Google Analytics

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

M. Smit te Apeldoorn 4.0
Alle beoordelingen

Cursus Google Analytics: Inleiding

Over Google Analytics

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.

Tijdens de Cursus Google Analytics

Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.

Resultaat van de Cursus Google Analytics

Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.

Professionele begeleiding door vakdocent

Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.

Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics

Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.

Cursus Google Analytics: Modulen

De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:

Implementatie Google Analytics

We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Google Ads.

KPI’s formuleren

Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.

Doelen instellen en monitoren

Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.

Inrichten rapportages en dashboards

In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.

Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken

Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.

Analyse van sitebezoekers

Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?

Het meten en verbeteren van conversie

Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Google Ads-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.

Segmenten en Filters

Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.

Event tracking

Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.

Meest voorkomende valkuilen

In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.

Alternatief

Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.

Cursus Google Analytics: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Google Analytics verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Google Analytics: Doelgroep

De cursus Google Analytics is bedoeld voor iedereen die Google Analytics wil inzetten om zijn website te optimaliseren en zijn conversie te verbeteren. Deze online marketingtool biedt een groot aantal uiterst nuttige functies en voordelen voor iedereen, ongeacht of je uitvoerend manager, adverteerder, marketingmedewerker, website-eigenaar of ontwikkelaar bent.

Cursus Google Analytics: Voorkennis

Voor de Google Analytics cursus is geen voorkennis vereist.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Analytics ontwikkelingen

Marketeers hebben vandaag de dag veel verschillende tools tot hun beschikking om data mee te analyseren. Toch is Google Analytics het meest gebruikte hulpmiddel. Net als alle andere internettools, maakt ook Google Analytics verschillende ontwikkelingen door. Zo is het sinds enige tijd mogelijk om inzicht te verkrijgen in het zoekgedrag van mensen die gebruikmaken van verschillende apparaten, zoals tablets, mobiele telefoons en pc’s. Daarnaast kan je ook externe, offline data te importeren in Google Analytics vanuit bijvoorbeeld je CRM-systeem. Bovendien is het nu mogelijk voor marketeers om dieper in de data te duiken. Hierdoor kunnen ze beter inzicht verkrijgen in hoe mensen op hun website zijn gekomen. Zo kunnen marketeers bijvoorbeeld zien of iemand via mobiele telefoon of via destkop op de website is gekomen en deze data vergelijken. Ook telt Search Analytics nu de data voor elk individueel domein, zoals ‘https://eduvision.nl” en “http://m.eduvision.nl”. Met deze nieuwe functie wordt elke klik toegewezen aan één hostnaam.

Tijdens de Cursus Google Analytics leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Analytics en hoe je deze moet toepassen. We gaan tijdens de training Google Analytics dieper in op het analyseren van het bezoekersgedrag en hoe je de analyseresultaten gebruikt om conversie te optimaliseren.

Cursus Google Analytics: Gerelateerd webinar

Cursus Google Analytics: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

4.0

Wat vond u goed? Ik heb echt genoten van deze cursus. UItstekend en enthousiast docent Wat vond u niet goed? Communicatie omtrent aanvang cursus kan beter. Vooral ook informatie vooraf over de lesstof ontbreekt telkens. In het lokaal was via de beamer de tekst niet te lezen, tenzij je er voor ging staan dat kan beter. Bovendien bleek een computer niet aan te kunnen.

4.0

Wat vond u goed? Plezierige setting. Wat vond u niet goed? Beamer configuratie beter laten aansluiten op de configuratie van de docent pc. Doordat dit niet goed afgestemd was kregen we op het beeld hele andere dingen te zien dan het in werkelijkheid is.

4.0

Wat vond u goed?: Het was een leerzame cursusdag, die breder getrokken werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Dit was een sterk punt, omdat juist de bredere kennis rondom het gebruik van Google Analytics belangrijk is, wil je GA nuttig in kunnen zetten. Daarnaast was de docent goed in staat zijn stof aan te passen op onze behoeften.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud cursus
Wat vond u niet goed?: Trage start. Niet altijd worden alle cursisten gezamenlijk voldoende bij de les gehouden. Structureren van de cursus kan wel iets strakker.

4.0

Wat vond u goed?: Hulp tijdens de dagen, mogelijkheid tot vragen stellen

4.0

Wat vond u goed?: organisatie en inhoud

4.0

Wat vond u goed?: een week tijd tussen de cursusdagen. Zo kan de informatie even goed bezinken

4.0

Wat vond u goed?: De docent heeft zich helemaal aangepast op de noden van de cursisten.
Wat vond u niet goed?: Het zo beter geweest zijn moest Eduvision een "dummy" Google Analytics account zou gemaakt hebben op een random site, om de oefeningen te kunnen uitvoeren. Wat als een cursist géén account heeft? Of een site nog zonder Analytics code? Opdrachten waren pover

4.0

Wat vond u goed?: De no-nonse aanpak van Nancy vind ik schitterend; ook had zij voor het 2de gedeelte vragen perfect voorbereid, extra opzoekingen gedaan wat enorm wordt geapprecieerd.
Wat vond u niet goed?: 2dag: leslokaal iets minder handig dan het eerste (is eerder vergaderzaal)

Meer Alle beoordelingen

Cursus Google Analytics: Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Google Analytics bedragen €999,00 (excl. €209,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Google Analytics: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    21-08-2020, Virtueel  
    21-09-2020, Virtueel  
    20-10-2020, Virtueel  
    25-11-2020, Virtueel  
    17-12-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    08-07-2020, St. Niklaas  
    22-07-2020, Antwerpen  
    22-07-2020, Gent  
    22-07-2020, Brussel  
    06-08-2020, St. Niklaas  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Google Analytics: Inleiding

Over Google Analytics

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.

Tijdens de Cursus Google Analytics

Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.

Resultaat van de Cursus Google Analytics

Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.

Professionele begeleiding door vakdocent

Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.

Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics

Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Ads Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.

Cursus Google Analytics: Modulen

De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:

Implementatie Google Analytics

We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Google Ads.

KPI’s formuleren

Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.

Doelen instellen en monitoren

Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.

Inrichten rapportages en dashboards

In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.

Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken

Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.

Analyse van sitebezoekers

Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?

Het meten en verbeteren van conversie

Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Google Ads-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.

Segmenten en Filters

Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.

Event tracking

Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.

Meest voorkomende valkuilen

In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.

Alternatief

Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.

Cursus Google Analytics: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

4.0

Wat vond u goed? Ik heb echt genoten van deze cursus. UItstekend en enthousiast docent Wat vond u niet goed? Communicatie omtrent aanvang cursus kan beter. Vooral ook informatie vooraf over de lesstof ontbreekt telkens. In het lokaal was via de beamer de tekst niet te lezen, tenzij je er voor ging staan dat kan beter. Bovendien bleek een computer niet aan te kunnen.

4.0

Wat vond u goed? Plezierige setting. Wat vond u niet goed? Beamer configuratie beter laten aansluiten op de configuratie van de docent pc. Doordat dit niet goed afgestemd was kregen we op het beeld hele andere dingen te zien dan het in werkelijkheid is.

4.0

Wat vond u goed?: Het was een leerzame cursusdag, die breder getrokken werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Dit was een sterk punt, omdat juist de bredere kennis rondom het gebruik van Google Analytics belangrijk is, wil je GA nuttig in kunnen zetten. Daarnaast was de docent goed in staat zijn stof aan te passen op onze behoeften.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud cursus
Wat vond u niet goed?: Trage start. Niet altijd worden alle cursisten gezamenlijk voldoende bij de les gehouden. Structureren van de cursus kan wel iets strakker.

4.0

Wat vond u goed?: Hulp tijdens de dagen, mogelijkheid tot vragen stellen

4.0

Wat vond u goed?: organisatie en inhoud

4.0

Wat vond u goed?: een week tijd tussen de cursusdagen. Zo kan de informatie even goed bezinken

4.0

Wat vond u goed?: De docent heeft zich helemaal aangepast op de noden van de cursisten.
Wat vond u niet goed?: Het zo beter geweest zijn moest Eduvision een "dummy" Google Analytics account zou gemaakt hebben op een random site, om de oefeningen te kunnen uitvoeren. Wat als een cursist géén account heeft? Of een site nog zonder Analytics code? Opdrachten waren pover

4.0

Wat vond u goed?: De no-nonse aanpak van Nancy vind ik schitterend; ook had zij voor het 2de gedeelte vragen perfect voorbereid, extra opzoekingen gedaan wat enorm wordt geapprecieerd.
Wat vond u niet goed?: 2dag: leslokaal iets minder handig dan het eerste (is eerder vergaderzaal)

Meer Alle beoordelingen

Cursus Google Analytics: Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Google Analytics: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Google Analytics bedragen €999,00 (excl. €209,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Google Analytics: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.