Cursus Google Analytics

  • 2 dagen
  • 899
  • eerstvolgende startdatum 2 oktober  startgarantie

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus Google Analytics

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Cursus Google Analytics

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

M. Smit te Apeldoorn 4.0
Alle beoordelingen

Wat is Google Analytics?

Google Analytics is een hulpmiddel dat veel mogelijkheden kent. Het is het meest gebruikte analyseprogramma in Nederland. Tijdens de Cursus Google Analytics leer je dat het mogelijk is om een groot aantal zaken te meten. Hierbij kan je denken aan de instappunten (op welke pagina beginnen bezoekers), hoe lang blijven mensen je op website, wat is het populairste product en het bouncepercentage (mensen die je website bezoeken, maar niet naar andere pagina’s doorklikken). Bovendien kan je met Google Analytics je bezoekersverkeer en –gedrag segmenteren op basis van verschillende kenmerken. Dit levert met name marketeers voordelen op omdat ze specifieker de resultaten van hun marketingcampagnes kunnen meten en op basis hiervan inzichten krijgen voor volgende campagnes.

Na de Cursus Google Analytics ben je op de hoogte van alle aspecten van Google Analytics en weet jij er op een goede manier gebruik van te maken.

Cursus Google Analytics: Inleiding

Over Google Analytics

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.

Tijdens de Cursus Google Analytics

Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.

Resultaat van de Cursus Google Analytics

Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.

Professionele begeleiding door vakdocent

Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.

Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics

Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.

Cursus Google Analytics: Modulen

De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:

Implementatie Google Analytics

We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Adwords.

KPI’s formuleren

Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.

Doelen instellen en monitoren

Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.

Inrichten rapportages en dashboards

In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.

Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken

Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.

Analyse van sitebezoekers

Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?

Het meten en verbeteren van conversie

Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Adwords-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.

Segmenten en Filters

Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.

Event tracking

Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.

Meest voorkomende valkuilen

In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.

Alternatief

Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.

Cursus Google Analytics: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Google Analytics verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Google Analytics: Doelgroep

De cursus Google Analytics is bedoeld voor iedereen die Google Analytics wil inzetten om zijn website te optimaliseren en zijn conversie te verbeteren. Deze online marketingtool biedt een groot aantal uiterst nuttige functies en voordelen voor iedereen, ongeacht of je uitvoerend manager, adverteerder, marketingmedewerker, website-eigenaar of ontwikkelaar bent.

Cursus Google Analytics: Voorkennis

Voor de Google Analytics cursus is geen voorkennis vereist.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Google Analytics ontwikkelingen

Marketeers hebben vandaag de dag veel verschillende tools tot hun beschikking om data mee te analyseren. Toch is Google Analytics het meest gebruikte hulpmiddel. Net als alle andere internettools, maakt ook Google Analytics verschillende ontwikkelingen door. Zo is het sinds enige tijd mogelijk om inzicht te verkrijgen in het zoekgedrag van mensen die gebruikmaken van verschillende apparaten, zoals tablets, mobiele telefoons en pc’s. Daarnaast kan je ook externe, offline data te importeren in Google Analytics vanuit bijvoorbeeld je CRM-systeem. Bovendien is het nu mogelijk voor marketeers om dieper in de data te duiken. Hierdoor kunnen ze beter inzicht verkrijgen in hoe mensen op hun website zijn gekomen. Zo kunnen marketeers bijvoorbeeld zien of iemand via mobiele telefoon of via destkop op de website is gekomen en deze data vergelijken. Ook telt Search Analytics nu de data voor elk individueel domein, zoals ‘https://eduvision.nl” en “http://m.eduvision.nl”. Met deze nieuwe functie wordt elke klik toegewezen aan één hostnaam.

Tijdens de Cursus Google Analytics leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Analytics en hoe je deze moet toepassen. We gaan tijdens de training Google Analytics dieper in op het analyseren van het bezoekersgedrag en hoe je de analyseresultaten gebruikt om conversie te optimaliseren.

Cursus Google Analytics: Gerelateerd webinar

Cursus Google Analytics: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

4.0

Wat vond u goed? Ik heb echt genoten van deze cursus. UItstekend en enthousiast docent Wat vond u niet goed? Communicatie omtrent aanvang cursus kan beter. Vooral ook informatie vooraf over de lesstof ontbreekt telkens. In het lokaal was via de beamer de tekst niet te lezen, tenzij je er voor ging staan dat kan beter. Bovendien bleek een computer niet aan te kunnen.

4.0

Wat vond u goed? Plezierige setting. Wat vond u niet goed? Beamer configuratie beter laten aansluiten op de configuratie van de docent pc. Doordat dit niet goed afgestemd was kregen we op het beeld hele andere dingen te zien dan het in werkelijkheid is.

4.0

Wat vond u goed?: Het was een leerzame cursusdag, die breder getrokken werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Dit was een sterk punt, omdat juist de bredere kennis rondom het gebruik van Google Analytics belangrijk is, wil je GA nuttig in kunnen zetten. Daarnaast was de docent goed in staat zijn stof aan te passen op onze behoeften.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud cursus
Wat vond u niet goed?: Trage start. Niet altijd worden alle cursisten gezamenlijk voldoende bij de les gehouden. Structureren van de cursus kan wel iets strakker.

4.0

Wat vond u goed?: Hulp tijdens de dagen, mogelijkheid tot vragen stellen

4.0

Wat vond u goed?: organisatie en inhoud

4.0

Wat vond u goed?: een week tijd tussen de cursusdagen. Zo kan de informatie even goed bezinken

4.0

Wat vond u goed?: De docent heeft zich helemaal aangepast op de noden van de cursisten.
Wat vond u niet goed?: Het zo beter geweest zijn moest Eduvision een "dummy" Google Analytics account zou gemaakt hebben op een random site, om de oefeningen te kunnen uitvoeren. Wat als een cursist géén account heeft? Of een site nog zonder Analytics code? Opdrachten waren pover

4.0

Wat vond u goed?: De no-nonse aanpak van Nancy vind ik schitterend; ook had zij voor het 2de gedeelte vragen perfect voorbereid, extra opzoekingen gedaan wat enorm wordt geapprecieerd.
Wat vond u niet goed?: 2dag: leslokaal iets minder handig dan het eerste (is eerder vergaderzaal)

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid Cursus Google Analytics

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Google Analytics gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Google Analytics en de behandelde modulen: implementatie van Google Analytics, formuleren en monitoren van doelen, instapzoekwoorden en algemene webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyse van sitebezoekers, meten en verbeteren van conversie en de meest voorkomende valkuilen. Als Google Analytics specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige Google Analytics expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Google Analytics verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de training Google Analytics hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de opleiding Google Analytics van andere Google Analytics specialisten onderscheiden en profileren als een echte Google Analytics professional!

Cursus Google Analytics: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Cursus Google Analytics

De Cursus Google Analytics wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een Google Analytics-expert wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de reguliere trainingen speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in het formuleren en monitoren van doelen in Google Analytics, instapzoekwoorden en webstatistieken, het inrichten van rapportages en dashboards en het analyseren van sitebezoekers. Ook weet hij hoe je conversie meet en verbetert en wat de meest voorkomende valkuilen zijn. Hij zal jullie opleiden tot een Google Analytics specialist. Een incompany training Google Analytics is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een Cursus Google Analytics op maat aan bij ons op locatie.

Virtuele training

Het is ook mogelijk om de Cursus Google Analytics online te volgen! Je krijgt dezelfde training Google Analytics als de klassikale vorm, maar dan in een virtueel klaslokaal. Via een online systeem kan je inloggen om vervolgens de trainer en jouw medecursisten online te ontmoeten. Op deze manier kan jij de Cursus Google Analytics volgen waarbij je individuele begeleiding van je docent krijgt, maar ook tips van medecursisten ontvangt. Deze lesmethode van de Cursus Google Analytics heeft twee voordelen. Allereerst kan je op deze manier veel kennis opdoen, omdat je kan leren van feedback van zowel je docent als je medecursisten. Het tweede voordeel is dat je vanwege de verschillende tips en inzichten tot een optimaal resultaat komt van je praktijkopdracht, namelijk de implementatie van Google Analytics op je eigen website.

Een virtuele Cursus Google Analytics is via de website en telefonisch aan te vragen.

Cursus Google Analytics: Tarieven

Tarief

De Cursus Google Analytics kost € 899,- (€ 1087,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Cursus Google Analytics

Nadat je de training Google Analytics volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Google Analytics en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle basisprincipes van Google Analytics. Zo weet je hoe je Google Analytics optimaal kan benutten, hoe je het gebruikt om de prestatie van je website te meten en webstatistieken van Google Analytics interpreteert. Bovendien ben jij in staat om aan de hand van de analyseresultaten verbeteringen aan te brengen zodat de conversie omhoog gaat. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een Google Analytics specialist noemen die volledig op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics, inhoudelijk en praktisch.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Arbeidsperspectief

Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een echte Google Analytics-professional noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Jij bezit na de training Google Analytics namelijk zowel inhoudelijk en praktische kennis die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer.

Steeds meer organisaties zijn bezig met het genereren van betere zichtbaarheid in de Google zoekmachine. Dat is ook niet vreemd, aangezien bijna alle Nederlanders van deze zoekmachine gebruikmaken. Organisaties doen er dus goed aan om aandacht te besteden aan online marketingactiviteiten. Hoewel Google Analytics niet direct een onderdeel is van zoekmachinemarketing is het er wel onlosmakelijk mee verbonden. Zo zijn Google AdWords (SEA) en Google Analytics perfect met elkaar te integreren. Als je namelijk met Google AdWords adverteert dan kan je met Google Analytics precies zien hoeveel winst het oplevert. Als jij als online marketeer zowel inhoudelijk als praktische kennis bezig over Google Analytics heb jij sowieso een streepje voor op marketeers die dat niet hebben. Nadat jij de Cursus Google Analytics heb afgerond kan jij jezelf dan ook profileren als een allround online marketeer voor wie zoekmachinemarketing geen geheimen kent.

Cursus Google Analytics: Virtuele training

De Cursus Google Analytics online

Wil je de Cursus Google Analytics online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Google Analytics!

Cursus Google Analytics op maat

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen Google Analytics op maat. De trainer stemt de inhoud van de cursus Google Analytics speciaal op jou en je collega’s af. Je wordt opgeleid tot een echte Google Analytics expert door een trainer die alles weet van het meten van de prestaties en dus de conversie van je website. Als toekomstig Google Analytics professional ga je aan de slag met het optimaliseren van je eigen website om zo je conversie te vergroten. Zo leer je doelen op te stellen, filters en aangepaste profielen aan te maken, webstatistieken te interpreteren en resultaten te meten. De praktijkopdracht vormt de rode draad door de Cursus Google Analytics. Alle bovenstaande dingen leer je namelijk door Google Analytics op je eigen website te implementeren. Tijdens de training Google Analytics werk je dan ook met je eigen account.

Een virtuele Cursus Google Analytics op maat is via de website en telefonisch aan te vragen.

Met Google Analytics kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren. Maar hoe benut je Google Analytics nu optimaal? Tijdens de Cursus Google Analytics laten wij je stap voor stap zien hoe Google Analytics werkt. Je leert hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren.

Cursus Google Analytics: Inleiding

Over Google Analytics

Veel bedrijven gebruiken Google Analytics voor het meten van verkeer op hun website. Google Analytics laat zien hoe je zoekrangorde staat ten opzichte van je conversies en inkomsten voor alle zoekwoorden. Zo kun je de conversie van je website op een professionele manier meten en zonodig verbeteren.

Tijdens de Cursus Google Analytics

Tijdens de cursus leer je hoe je Google Analytics inzet om je website te optimaliseren en je conversie te verbeteren. We gaan hierbij in op het inrichten van jouw Analytics account, het instellen en meten van doelen en trechters, het aanmaken van filters en aangepaste profielen, en algemene webstatistieken. Ook leer je conversie meten en verbeteren en behandelen we de meest voorkomende valkuilen.

Resultaat van de Cursus Google Analytics

Na afloop van de cursus is je Analytics account optimaal ingericht voor je organisatie en weet je deze optimaal te benutten. Je weet hoe je Analytics gebruikt om de prestaties van jouw website te meten en de conversie te optimaliseren.

Professionele begeleiding door vakdocent

Tijdens de cursus word je begeleid door een volleerd internet marketing professional met Google Analytics als specialiteit. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met je.

Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Analytics specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Analytics aan de volgende competenties en vaardigheden: implementeren van Google Analytics, het formuleren, monitoren en meten van doelen, webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyseren van websitebezoekers en het meten en verbeteren van conversie. Tijdens de training Google Analytics heb je geleerd om het gedrag van websitebezoekers inzichtelijk te maken.

Na de Cursus Google Analytics bezit jij zowel inhoudelijk als praktische kennis over Google Analytics. Doordat je na de Cursus Google Analytics alles weet over deze analysetool, rond je de cursus af als een Google Analytics professional.

Gerelateerd aan de Cursus Google Analytics

Wil je meer weten over online marketing in het algemeen? Volg dan de Opleiding Internet Marketing. Deze opleiding bevat de volgende cursussen: E-commerce, Zoekmachinemarketing, Google Adwords Professional, Google Analytics, E-mail marketing en Social Media Professional. Tijdens de opleiding Internet Marketing leer je om online marketingactiviteiten te ontwikkelen en te implementeren. Ook leer je om deze te meten en zorg jij ervoor dat winst ze opleveren.

Cursus Google Analytics: Modulen

De volgende onderwerpen komen tijdens deze Cursus Google Analytics aan bod:

Implementatie Google Analytics

We beginnen bij de basis en laten zien hoe je Google Analytics inzet voor jouw website. We gaan in op profielen en filters en maken eventueel de koppeling met Adwords.

KPI’s formuleren

Tijdens deze module ga je KPI’s formuleren die passen bij jouw onderneming en strategie. Vervolgens ga je deze aanvullen met bepaalde acties, doelen en deadlines.

Doelen instellen en monitoren

Met Google Analytics meet je resultaten zoals leads en ROI. In deze module laten we zien hoe je doelen en trechters instelt om de conversie op je website te meten. Denk aan een brochure-aanvraag, bestelling, aankoop of boeking.

Inrichten rapportages en dashboards

In Google Analytics kun je aangepaste rapporten en dashboards aanmaken die helemaal zijn afgestemd op je eigen doelen waarop je wilt sturen. Binnen deze module leer je rapportages en dashboards inrichten die precies aansluiten bij jouw campagne.

Instapzoekwoorden en algemene webstatistieken

Waar komen mijn bezoekers vandaan en waar haken ze af? Met welke zoekwoorden behaal ik de beste resultaten? In deze module beantwoorden we deze vragen en behandelen we algemene webstatistieken.

Analyse van sitebezoekers

Binnen deze module leer je om het gedrag van je sitebezoekers te analyseren. Je meet bijvoorbeeld het gemiddelde bezoekuur, conversiepercentage, aantal behaalde doelen en het bouncepercentage en leert hoe je deze informatie kunt interpreteren om je website te verbeteren. Bovendien gaan we in op het gedrag van websitebezoekers: Hoe navigeert men en waar zijn ze naar op zoek?

Het meten en verbeteren van conversie

Met Google Analytics kun je eenvoudig verschillende verkeersbronnen segmenteren en analyseren. Hoeveel conversie haal je uit je SEO-, Adwords-, nieuwsbrief- of social media-campagnes bijvoorbeeld? In deze module gaan we in op het meten en verbeteren van conversie. Je leert hoe je jouw website en specifieke pagina's analyseert en optimaliseert. Verder gaan we in op A/B testen met Content Experiments.

Segmenten en Filters

Je leert hoe je segmenten maakt waarmee je subsets van je websitebezoekers kunt analyseren. Denk aan segmenten als converteerders, betaald verkeer en nieuwe gebruikers. Tijdens deze module leer je ook hoe je filters maakt om bijvoorbeeld intern verkeer en spammers uit te sluiten.

Event tracking

Tijdens de module leer je hoe je gebeurtenissen op je website meet, zoals het bekijken van video’s en openen van pdf’s.

Meest voorkomende valkuilen

In deze module behandelen we de meest voorkomende valkuilen. Denk bijvoorbeeld aan de interpretatie van data en de nadelen van een meetmethode als last cookie count.

Praktijkcase

De praktijk loopt als rode draad door de opleiding. Je implementeert Google Analytics op je eigen website en aan de hand van praktijkgerichte opdrachten ga je aan de slag met je account. Je stelt je doelen op en monitort deze om te zien in hoeverre op dit moment zijn behaald. Ook richt je jouw eigen dashboard in en analyseert de sitebezoekers.

Alternatief

Ben je al enige tijd actief met Google Analytics maar wil je je kennis hierover uitbreiden? Volg dan de Masterclass Google Analytics. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten en interpreteren van de cijfers en statistieken. Bovendien leer je hoe je specifieke verbeterpunten in je marketingplan integreert. Ook gaan we dieper in op de laatste ontwikkelingen en hoe je deze ten goede van je organisatie kan inzetten.

Cursus Google Analytics: Beoordelingen

4.0

Wat vond u goed? De opleiding behandelde de belangrijkste aspecten van Google Analytics. De docent was in staat om de lesstof op een aantrekkelijke manier over te brengen en was op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Wat vond u niet goed? Het is niet per se een groot kritiekpunt, maar het had van mij nog iets dieper mogen gaan. Nu werden vooral de functies van Google Analytics besproken, maar hadden we weinig tijd om er echt mee aan de slag te gaan. Ook vond ik de structuur van de tweede les iets minder. Wat mij betreft had de docent zich iets meer aan de volgorde van de slides mogen houden.

4.0

Wat vond u goed? Ik heb echt genoten van deze cursus. UItstekend en enthousiast docent Wat vond u niet goed? Communicatie omtrent aanvang cursus kan beter. Vooral ook informatie vooraf over de lesstof ontbreekt telkens. In het lokaal was via de beamer de tekst niet te lezen, tenzij je er voor ging staan dat kan beter. Bovendien bleek een computer niet aan te kunnen.

4.0

Wat vond u goed? Plezierige setting. Wat vond u niet goed? Beamer configuratie beter laten aansluiten op de configuratie van de docent pc. Doordat dit niet goed afgestemd was kregen we op het beeld hele andere dingen te zien dan het in werkelijkheid is.

4.0

Wat vond u goed?: Het was een leerzame cursusdag, die breder getrokken werd dan ik aanvankelijk had verwacht. Dit was een sterk punt, omdat juist de bredere kennis rondom het gebruik van Google Analytics belangrijk is, wil je GA nuttig in kunnen zetten. Daarnaast was de docent goed in staat zijn stof aan te passen op onze behoeften.

4.0

Wat vond u goed?: inhoud cursus
Wat vond u niet goed?: Trage start. Niet altijd worden alle cursisten gezamenlijk voldoende bij de les gehouden. Structureren van de cursus kan wel iets strakker.

4.0

Wat vond u goed?: Hulp tijdens de dagen, mogelijkheid tot vragen stellen

4.0

Wat vond u goed?: organisatie en inhoud

4.0

Wat vond u goed?: een week tijd tussen de cursusdagen. Zo kan de informatie even goed bezinken

4.0

Wat vond u goed?: De docent heeft zich helemaal aangepast op de noden van de cursisten.
Wat vond u niet goed?: Het zo beter geweest zijn moest Eduvision een "dummy" Google Analytics account zou gemaakt hebben op een random site, om de oefeningen te kunnen uitvoeren. Wat als een cursist géén account heeft? Of een site nog zonder Analytics code? Opdrachten waren pover

4.0

Wat vond u goed?: De no-nonse aanpak van Nancy vind ik schitterend; ook had zij voor het 2de gedeelte vragen perfect voorbereid, extra opzoekingen gedaan wat enorm wordt geapprecieerd.
Wat vond u niet goed?: 2dag: leslokaal iets minder handig dan het eerste (is eerder vergaderzaal)

Meer Alle beoordelingen

Klanttevredenheid Cursus Google Analytics

Bij Eduvision staat de klanttevredenheid voorop. 98% van onze klanten is tevreden over de gevolgde training. Al meer dan 150.000 cursisten gingen jou voor! Onze klanten spreken niet voor niets hun vertrouwen uit over Eduvision en ruim 95% van alle klanten waardeert de cursus van Eduvision met een 8 of hoger. Wanneer jij de Cursus Google Analytics gevolgd hebt, word je uitgenodigd om een enquête in te vullen. Je kan ons een beoordeling geven over de gehele Cursus Google Analytics en de behandelde modulen: implementatie van Google Analytics, formuleren en monitoren van doelen, instapzoekwoorden en algemene webstatistieken, inrichten van rapportages en dashboards, analyse van sitebezoekers, meten en verbeteren van conversie en de meest voorkomende valkuilen. Als Google Analytics specialist kan jij ons een beoordeling geven voor de toekomstige Google Analytics expert! Aan de hand van de beoordelingen kijken wij welke modulen van de Cursus Google Analytics verbeterd kunnen worden. Op deze manier help jij ons om het niveau van de training Google Analytics hoog te houden en toekomstige cursisten met het maken van een goede beslissing. Door jouw feedback kunnen wij ervoor zorgen dat de kwaliteit gewaarborgd blijft en kunnen we iedere cursist goede inhoudelijke kennis meegeven. Hiermee kan jij je na de opleiding Google Analytics van andere Google Analytics specialisten onderscheiden en profileren als een echte Google Analytics professional!

Cursus Google Analytics: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Trainingsvormen

Klassikaal/open inschrijving Cursus Google Analytics

De Cursus Google Analytics wordt op vaste startdata en locaties gegeven. Iedereen die graag een Google Analytics-expert wil worden, kan zich inschrijven voor de desbetreffende training. Inschrijving is mogelijk via de website of telefonisch.

Incompany

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! De trainer komt dan bij jouw bedrijf op bezoek en stemt de inhoud van de reguliere trainingen speciaal op jou en je collega’s af. Je krijgt een praktijkgerichte, persoonlijke en intensieve begeleiding van de trainer. De trainer is gespecialiseerd in het formuleren en monitoren van doelen in Google Analytics, instapzoekwoorden en webstatistieken, het inrichten van rapportages en dashboards en het analyseren van sitebezoekers. Ook weet hij hoe je conversie meet en verbetert en wat de meest voorkomende valkuilen zijn. Hij zal jullie opleiden tot een Google Analytics specialist. Een incompany training Google Analytics is via de website of telefonisch aan te vragen. Beschik je niet over voldoende ruimte of apparatuur? Dan bieden wij jou een Cursus Google Analytics op maat aan bij ons op locatie.

Virtuele training

Het is ook mogelijk om de Cursus Google Analytics online te volgen! Je krijgt dezelfde training Google Analytics als de klassikale vorm, maar dan in een virtueel klaslokaal. Via een online systeem kan je inloggen om vervolgens de trainer en jouw medecursisten online te ontmoeten. Op deze manier kan jij de Cursus Google Analytics volgen waarbij je individuele begeleiding van je docent krijgt, maar ook tips van medecursisten ontvangt. Deze lesmethode van de Cursus Google Analytics heeft twee voordelen. Allereerst kan je op deze manier veel kennis opdoen, omdat je kan leren van feedback van zowel je docent als je medecursisten. Het tweede voordeel is dat je vanwege de verschillende tips en inzichten tot een optimaal resultaat komt van je praktijkopdracht, namelijk de implementatie van Google Analytics op je eigen website.

Een virtuele Cursus Google Analytics is via de website en telefonisch aan te vragen.

Cursus Google Analytics: Tarieven

Tarief

De Cursus Google Analytics kost € 899,- (€ 1087,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Cursus Google Analytics

Nadat je de training Google Analytics volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Cursus Google Analytics en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je kennis hebt van alle basisprincipes van Google Analytics. Zo weet je hoe je Google Analytics optimaal kan benutten, hoe je het gebruikt om de prestatie van je website te meten en webstatistieken van Google Analytics interpreteert. Bovendien ben jij in staat om aan de hand van de analyseresultaten verbeteringen aan te brengen zodat de conversie omhoog gaat. Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een Google Analytics specialist noemen die volledig op de hoogte is van alle aspecten van Google Analytics, inhoudelijk en praktisch.

Bovendien is het bij ons ook mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Arbeidsperspectief

Na de Cursus Google Analytics mag jij jezelf een echte Google Analytics-professional noemen. Met de kennis die je tijdens de cursus hebt opgedaan kan jij gaan werken bij veel verschillende organisaties. Jij bezit na de training Google Analytics namelijk zowel inhoudelijk en praktische kennis die jou helpt om je verder te ontwikkelen als online marketeer.

Steeds meer organisaties zijn bezig met het genereren van betere zichtbaarheid in de Google zoekmachine. Dat is ook niet vreemd, aangezien bijna alle Nederlanders van deze zoekmachine gebruikmaken. Organisaties doen er dus goed aan om aandacht te besteden aan online marketingactiviteiten. Hoewel Google Analytics niet direct een onderdeel is van zoekmachinemarketing is het er wel onlosmakelijk mee verbonden. Zo zijn Google AdWords (SEA) en Google Analytics perfect met elkaar te integreren. Als je namelijk met Google AdWords adverteert dan kan je met Google Analytics precies zien hoeveel winst het oplevert. Als jij als online marketeer zowel inhoudelijk als praktische kennis bezig over Google Analytics heb jij sowieso een streepje voor op marketeers die dat niet hebben. Nadat jij de Cursus Google Analytics heb afgerond kan jij jezelf dan ook profileren als een allround online marketeer voor wie zoekmachinemarketing geen geheimen kent.

Cursus Google Analytics: Virtuele training

De Cursus Google Analytics online

Wil je de Cursus Google Analytics online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus Google Analytics!

Cursus Google Analytics op maat

Wil je liever werken met een eigen case? Dat is mogelijk bij Eduvision! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen Google Analytics op maat. De trainer stemt de inhoud van de cursus Google Analytics speciaal op jou en je collega’s af. Je wordt opgeleid tot een echte Google Analytics expert door een trainer die alles weet van het meten van de prestaties en dus de conversie van je website. Als toekomstig Google Analytics professional ga je aan de slag met het optimaliseren van je eigen website om zo je conversie te vergroten. Zo leer je doelen op te stellen, filters en aangepaste profielen aan te maken, webstatistieken te interpreteren en resultaten te meten. De praktijkopdracht vormt de rode draad door de Cursus Google Analytics. Alle bovenstaande dingen leer je namelijk door Google Analytics op je eigen website te implementeren. Tijdens de training Google Analytics werk je dan ook met je eigen account.

Een virtuele Cursus Google Analytics op maat is via de website en telefonisch aan te vragen.

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.