Cursus Google Ads Professional

  • 2 dagen
  • 999
  • Eerstvolgende startdatum 2 december

Gemiddelde waardering

De mogelijkheden van Google Ads zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Google Ads Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

De mogelijkheden van Google Ads zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Google Ads Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    10-12-2020, Virtueel  
    22-01-2021, Virtueel  
    22-02-2021, Virtueel  
    23-03-2021, Virtueel  
    21-04-2021, Virtueel  

    Startdata op locatie

    02-12-2020, St. Niklaas  
    09-12-2020, Antwerpen  
    09-12-2020, Gent  
    09-12-2020, Brussel  
    31-12-2020, St. Niklaas  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Lees hier hoe anderen deze training waarderen

Cursus Google Ads Professional

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

Anoniem 4.0
Alle beoordelingen

Cursus Google Ads Professional: Inleiding

Tijdens Cursus Google Ads Professional

Tijdens Cursus Google Ads Professional laten wij je stap voor stap zien hoe Google Ads werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk gaat en behandelen diverse handige tools. Vervolgens leer je jouw campagnes te monitoren en hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Resultaat van de Cursus Google Ads Professional

Na afloop van de cursus Cursus Google Ads Professional ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren. Daarnaast weet je hoe je campagnes, advertenties en landingspagina's test en het rendement van jouw campagne vergroot.

Cursus Google Ads Professional: Praktijkcase

Tijdens de Cursus Google Ads Professional passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Google Ads-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken.

Cursus Google Ads Professional: Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Ads-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Ads Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, kiezen van de juiste zoekwoorden, aantrekkelijke advertentieteksten schrijven, testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Google Ads-campagnes en sturen op conversie. Tijdens de cursus Google Ads heb je geleerd om inzicht te krijgen in hoe mensen zich gedragen op het internet. Je weet welke zoekwoorden ze gebruiken en welk gedrag ze vertonen nadat ze via de advertentie op jouw website terecht zijn gekomen. Hierdoor krijg je inzicht in de mate van conversie en dus of de landing page succesvol is of niet.

Na de Cursus Google Ads Professional bezit jij kennis over een effectieve Google Ads-strategie. Zo kan je goede en relevantie advertenties maken, maar ook knelpunten identificeren en deze oplossen. Doordat na de Cursus Google Ads Professional Google Ads voor jou geen geheimen meer kent, mag jij jezelf Google Ads-specialist noemen.

Gerelateerd aan de Cursus Google Ads Professional

Cursus Google Ads Professional: Modulen

Tijdens de Cursus Google Ads Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Een effectieve Google Ads-campagne begint met een juiste inrichting van campagnes en advertentiegroepen. Welke doelgroep wil je bereiken met jouw campagne? Denk aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Google Ads. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? Je leert hoe je het beste te werk kunt gaan en we behandelen daarbij diverse handige tools. Ook bespreken we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat de advertentie relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te blijven verbeteren, is monitoren een must. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Google Ads-account aan Google Analytics te koppelen, zie je niet alleen wat bezoekers op je website bekijken en aanklikken, maar ook hoeveel je verkocht hebt via Google Ads.

Analyseren en optimaliseren

Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je Google Ads-campagnes verder te optimaliseren. Je beoordeelt welke zoekwoorden en advertenties leiden tot conversie en welke zoekwoorden weinig conversie opleveren. Je werkt aan een hogere kwaliteitsscore waardoor je campagnes hoger scoren in Google terwijl je Google Ads-kosten zo laag mogelijk blijven.

Testen van campagnes

Je leert hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Vergelijk verschillende advertenties met elkaar om te kijken welke het beste scoort.

Sturen op conversie

Landingspagina's zijn essentieel en zeer doeltreffend in combinatie met Google Ads. We bekijken verschillende voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle landingspagina's. Daarnaast leer je hoe je met Google Analytics Contentexperimenten jouw landingspagina's analyseert en optimaliseert.

Tips en trucs

Tijdens de cursus behandelen we diverse handige tools, tips en trucs. Ook gaan we in op andere mogelijkheden, zoals remarketing en sitelinks.

Cursus Google Ads Professional: Praktijkcase

Tijdens de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Google Ads-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken.

Alternatief voor Cursus Google Ads Professional

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van SEA? Volg dan de cursus Cursus Google Ads Basis. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Ads precies inhoudt, hoe je de jusite zoekwoorden selecteert, hoe je wervende advertentieteksten schrijft en hoe je de resultaten van je Google Ads campagne meet. Ben je al enige tijd actief met Google Ads maar wil je je kennis hierover naar een hoger niveau tillen? Volg dan de Masterclass Google Ads. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effectiviteit van je Google Ads-campagne en hoe je met verschillende Google Ads-tools nog meer uit je campagnes kan halen. Ook kijken we naar andere advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan adverteren op YouTube en Mobile Marketing.

Cursus Google Ads Professional: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus Google Ads Professional verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Cursus Google Ads Professional: Doelgroep

De Cursus Google Ads Professional is bedoeld voor iedereen die op een professionele en effectieve manier een Google Ads campagne wil opstarten, analyseren en optimaliseren.

Cursus Google Ads Professional: Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist.

Google Ads ontwikkelingen

Als we alleen al denken aan de bedragen die je betaalt voor elke bezoeker die op jouw advertentie klikt, oftewel de cost per click (CPC), wordt duidelijk dat Google Ads een reclamedienst is die zich continu ontwikkelt. Ging het bij SEA enkele jaren geleden nog om een paar cent per klik, tegenwoordig betaal je al gauw een paar euro. Zo betaal je voor ‘online auto verzekeren’ zo'n €65,00 per klik en voor ‘geld verdienen met binaire opties’ bijna €100,00 per klik! Omdat de CPC hoog kan liggen, is het dus belangrijk om vooraf aan je Google Ads-campagne een gedegen zoekwoordanalyse uit te voeren. Je kijkt welke woorden relevant zijn en waar je op gevonden wilt worden. Hierbij is het dus noodzakelijk om je doelgroep niet uit het oog te verliezen, aangezien je deze zo goed mogelijk wilt bedienen. Je wilt aan hun behoeften voldoen op het juiste moment. Het is dus belangrijk dat je tijdens het opstellen van je SEA-strategie kijkt naar wat de wensen van je doelgroep zijn.

Tijdens de Cursus Google Ads Professional leer je meer over de laatste ontwikkelingen van Google Ads en hoe je deze integreert in je SEA-strategie. Bovendien leer je hoe je effectieve advertenties ontwikkelt die tot hoge conversie leiden. Je leert voortijdig in te zien of je Google Ads-campagne tot het gewenste resultaat leidt en kan je na de Cursus Google Ads Professional zonodig verbeteringen aanbrengen.

Cursus Google Ads Professional: Beoordelingen

Anoniem

4.0

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

E. Aelvoet te Melle (België)

4.0

Wat vond u goed?: de voorbeelden uit de praktijk

G. Stouwdam te Lelystad

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktische voorbeelden
Wat vond u niet goed?: - handouts van de presentatie zijn niet altijd even goed te lezen (print kwaliteit en zwart-wit) - tijd tussen de cursussen, als er een week tussenzit kan je het een en ander al proberen en opzetten, waarna je eventuele vragen bij de 2e meeting neer kan leggen.

M. Nicolaus te Apeldoorn

4.0

Wat vond u goed?: Prima voorbeelden, Docent is goed op vragen van deelnemers ingegaan en heeft altijd geprobeerd om alle deelnemers op dezelfde hoogte te houden.
Wat vond u niet goed?: Ma en Woe (binnen een week) is voor een AdWords Training Professional te snel achter elkaar. De kans om met de aangesproken programmas te oefenen bestaat niet en kan dus ook bijna niet in de tweede lesdag worden besproken.

C.R. van der Weele te Utrecht

4.0

Wat vond u goed?: Prettige docent.
Wat vond u niet goed?: Zoals ook al aan de docent gemeld: Een wat systematischer doorloop van Adwords zou prettiger zijn.

C. van Waardhuizen te Nootdorp

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond de trainer Bob Soethart erg goed. Ruime kennis en ervaring met het programma waardoor hij echt goed praktijkvoorbeelden kon geven evenals praktische tips

R.C.P.J. Toonders te Someren

4.0

Wat vond u goed?: De bijeenkomst is informeel en er is voldoende gelegenheid om vragen te stellen en interactie aan te gaan met de docent en de overige cursisten. Dit is positief.
Wat vond u niet goed?: Ik vond het geen cursus die het predikaat professional mag dragen. Het toelichten van standaardinstellingen en opzetten van een campagne is iets voor een basiscursus. Ik had gehoopt meer kennis op te doen vanuit de praktijk. Wat werkt wel, wat niet? Wat zijn de succesfactoren? Hoe vergroot je de kans op succes etc.?

Cursus Google Ads Professional: Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Apeldoorn.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Google Ads Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Google Ads Professional bedragen €999,00 (excl. €209,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Google Ads Professional: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

De mogelijkheden van Google Ads zijn eindeloos. Maar hoe kies je de juiste zoekwoorden en bereik je het maximale resultaat? Hoe meet je de resultaten en stuur je aan op conversie? Tijdens de Cursus Google Ads Professional leer je hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Je vergroot het rendement van je campagne en behaalt het maximale resultaat!

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 2 dagen / € 999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    10-12-2020, Virtueel  
    22-01-2021, Virtueel  
    22-02-2021, Virtueel  
    23-03-2021, Virtueel  
    21-04-2021, Virtueel  

    Startdata op locatie

    02-12-2020, St. Niklaas  
    09-12-2020, Antwerpen  
    09-12-2020, Gent  
    09-12-2020, Brussel  
    31-12-2020, St. Niklaas  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Cursus Google Ads Professional: Inleiding

Tijdens Cursus Google Ads Professional

Tijdens Cursus Google Ads Professional laten wij je stap voor stap zien hoe Google Ads werkt. Je leert hoe je campagnes en advertentiegroepen inricht en hoe je deze target. Daarnaast gaan we in op effectieve advertenties en het selecteren van de juiste zoekwoorden. We laten zien hoe je het beste te werk gaat en behandelen diverse handige tools. Vervolgens leer je jouw campagnes te monitoren en hoe je deze analyseert en optimaliseert.

Resultaat van de Cursus Google Ads Professional

Na afloop van de cursus Cursus Google Ads Professional ben je in staat om een effectieve campagne op te zetten en deze te monitoren. Daarnaast weet je hoe je campagnes, advertenties en landingspagina's test en het rendement van jouw campagne vergroot.

Cursus Google Ads Professional: Praktijkcase

Tijdens de Cursus Google Ads Professional passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Google Ads-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken.

Cursus Google Ads Professional: Competenties en vaardigheden

Om een goede Google Ads-specialist te worden, werk je tijdens de Cursus Google Ads Professional aan de volgende competenties en vaardigheden: inrichten van campagnes en advertentiegroepen, kiezen van de juiste zoekwoorden, aantrekkelijke advertentieteksten schrijven, testen, monitoren, analyseren en optimaliseren van Google Ads-campagnes en sturen op conversie. Tijdens de cursus Google Ads heb je geleerd om inzicht te krijgen in hoe mensen zich gedragen op het internet. Je weet welke zoekwoorden ze gebruiken en welk gedrag ze vertonen nadat ze via de advertentie op jouw website terecht zijn gekomen. Hierdoor krijg je inzicht in de mate van conversie en dus of de landing page succesvol is of niet.

Na de Cursus Google Ads Professional bezit jij kennis over een effectieve Google Ads-strategie. Zo kan je goede en relevantie advertenties maken, maar ook knelpunten identificeren en deze oplossen. Doordat na de Cursus Google Ads Professional Google Ads voor jou geen geheimen meer kent, mag jij jezelf Google Ads-specialist noemen.

Gerelateerd aan de Cursus Google Ads Professional

Cursus Google Ads Professional: Modulen

Tijdens de Cursus Google Ads Professional komen de volgende onderwerpen aan bod:

Inrichten van campagnes en advertentiegroepen

Een effectieve Google Ads-campagne begint met een juiste inrichting van campagnes en advertentiegroepen. Welke doelgroep wil je bereiken met jouw campagne? Denk aan budget, locatie, taalkeuze, netwerken en apparaten.

Inventariseren van zoekwoorden

Het selecteren van de juiste zoekwoorden is een essentieel onderdeel binnen Google Ads. Maar welke zoekwoorden gebruikt jouw doelgroep? Je leert hoe je het beste te werk kunt gaan en we behandelen daarbij diverse handige tools. Ook bespreken we de verschillende zoektypes.

Effectieve advertenties

In je advertentie verkoop je jouw product of dienst. Daarom is het van belang dat de advertentie relevant en wervend is. In deze module leer je hoe je aantrekkelijke en effectieve advertenties schrijft.

Meten is weten

Om je campagnes te blijven verbeteren, is monitoren een must. Hoe scoren je advertentiegroepen, advertenties en zoekwoorden? Door je Google Ads-account aan Google Analytics te koppelen, zie je niet alleen wat bezoekers op je website bekijken en aanklikken, maar ook hoeveel je verkocht hebt via Google Ads.

Analyseren en optimaliseren

Rapporteren en analyseren is onmisbaar om je Google Ads-campagnes verder te optimaliseren. Je beoordeelt welke zoekwoorden en advertenties leiden tot conversie en welke zoekwoorden weinig conversie opleveren. Je werkt aan een hogere kwaliteitsscore waardoor je campagnes hoger scoren in Google terwijl je Google Ads-kosten zo laag mogelijk blijven.

Testen van campagnes

Je leert hoe je campagnes, zoekwoorden, advertenties en landingspagina's test. Vergelijk verschillende advertenties met elkaar om te kijken welke het beste scoort.

Sturen op conversie

Landingspagina's zijn essentieel en zeer doeltreffend in combinatie met Google Ads. We bekijken verschillende voorbeelden van succesvolle en minder succesvolle landingspagina's. Daarnaast leer je hoe je met Google Analytics Contentexperimenten jouw landingspagina's analyseert en optimaliseert.

Tips en trucs

Tijdens de cursus behandelen we diverse handige tools, tips en trucs. Ook gaan we in op andere mogelijkheden, zoals remarketing en sitelinks.

Cursus Google Ads Professional: Praktijkcase

Tijdens de cursus passen we de theorie meteen toe in de praktijk. Je gaat direct aan de slag met jouw eigen Google Ads-campagne. Zorg er daarom voor dat je een praktijkcase hebt, deze mag uiteraard ook fictief zijn. In ieder geval is het wenselijk om vooraf een account aan te maken.

Alternatief voor Cursus Google Ads Professional

Wil jij eerst meer leren over de basisprincipes van SEA? Volg dan de cursus Cursus Google Ads Basis. Tijdens deze cursus leer je meer over wat Google Ads precies inhoudt, hoe je de jusite zoekwoorden selecteert, hoe je wervende advertentieteksten schrijft en hoe je de resultaten van je Google Ads campagne meet. Ben je al enige tijd actief met Google Ads maar wil je je kennis hierover naar een hoger niveau tillen? Volg dan de Masterclass Google Ads. Tijdens deze masterclass gaan we met name dieper in op het meten van de effectiviteit van je Google Ads-campagne en hoe je met verschillende Google Ads-tools nog meer uit je campagnes kan halen. Ook kijken we naar andere advertentiemogelijkheden. Denk hierbij aan adverteren op YouTube en Mobile Marketing.

Cursus Google Ads Professional: Beoordelingen

Anoniem

4.0

Wat vond u goed? Het was op maat van ons bedrijf.

E. Aelvoet te Melle (België)

4.0

Wat vond u goed?: de voorbeelden uit de praktijk

G. Stouwdam te Lelystad

4.0

Wat vond u goed?: Veel praktische voorbeelden
Wat vond u niet goed?: - handouts van de presentatie zijn niet altijd even goed te lezen (print kwaliteit en zwart-wit) - tijd tussen de cursussen, als er een week tussenzit kan je het een en ander al proberen en opzetten, waarna je eventuele vragen bij de 2e meeting neer kan leggen.

M. Nicolaus te Apeldoorn

4.0

Wat vond u goed?: Prima voorbeelden, Docent is goed op vragen van deelnemers ingegaan en heeft altijd geprobeerd om alle deelnemers op dezelfde hoogte te houden.
Wat vond u niet goed?: Ma en Woe (binnen een week) is voor een AdWords Training Professional te snel achter elkaar. De kans om met de aangesproken programmas te oefenen bestaat niet en kan dus ook bijna niet in de tweede lesdag worden besproken.

C.R. van der Weele te Utrecht

4.0

Wat vond u goed?: Prettige docent.
Wat vond u niet goed?: Zoals ook al aan de docent gemeld: Een wat systematischer doorloop van Adwords zou prettiger zijn.

C. van Waardhuizen te Nootdorp

4.0

Wat vond u goed?: Ik vond de trainer Bob Soethart erg goed. Ruime kennis en ervaring met het programma waardoor hij echt goed praktijkvoorbeelden kon geven evenals praktische tips

R.C.P.J. Toonders te Someren

4.0

Wat vond u goed?: De bijeenkomst is informeel en er is voldoende gelegenheid om vragen te stellen en interactie aan te gaan met de docent en de overige cursisten. Dit is positief.
Wat vond u niet goed?: Ik vond het geen cursus die het predikaat professional mag dragen. Het toelichten van standaardinstellingen en opzetten van een campagne is iets voor een basiscursus. Ik had gehoopt meer kennis op te doen vanuit de praktijk. Wat werkt wel, wat niet? Wat zijn de succesfactoren? Hoe vergroot je de kans op succes etc.?

Cursus Google Ads Professional: Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Apeldoorn.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Cursus Google Ads Professional: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Cursus Google Ads Professional bedragen €999,00 (excl. €209,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus Google Ads Professional: Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.