De plek van YouTube in je contentstrategie

Met contentstrategie probeer je via diverse kanalen je doelgroep te informeren, inspireren, entertainen of uit te dagen. Via Facebook en Twitter is dit relatief eenvoudig uit te voeren. Tekstje, plaatje en klaar. Niets mis mee als er nagedacht wordt over de juiste plek, tijd en boodschap. Veel bedrijven laten echter YouTube nog steeds links liggen. Waarom? Waarschijnlijk omdat het maken van een video toch wat lastiger is. Er is meer budget nodig voor productie en je hebt meestal hulp nodig van derden. Toch zijn er genoeg redenen te verzinnen om video wel in te zetten en YouTube te gebruiken als platform. Zo maar 3 redenen:

  1. YouTube is na Google zelf de grootste zoekmachine. Dus als je pull marketing belangrijk vindt, en je zet al vol in op Google, dan zou de volgende stap toch YouTube moeten zijn…?

  2. Video is veel krachtiger dan tekst en plaatjes. Tenminste, als het goed uitgevoerd wordt. Video leent zich bij uitstek om beleving toe te voegen aan je boodschap. Maar ook om complexe of wat ‘saaie’ materie op een vermakelijke manier over te brengen.

  3. Video is duur, maar ook goedkoop… Het is maar waar je het mee vergelijkt. Als je bijvoorbeeld als bedrijf wel televisie commercials maakt, dan vallen de productie kosten voor een goede webvideo echt wel mee. Het gaat om creativiteit.

Er zijn nog veel meer redenen te verzinnen om met YouTube aan de slag te gaan!

Bron: CrowdMedia

Contactgegevens:

CrowdMedia
Ceintuurbaan 15
8022 AW Zwolle
T: 038-7503493
www.crowdmedia.nl
info@crowdmedia.nl

Terug