Blogs
Programmeertaal in de picture: Python
Programmeertalen zijn er in vele soorten en maten, en elke taal heeft zijn eigen specifieke toegevoegde waarde. Neem de programmeertaal Python bijvoorbeeld: Python bestaat al bijna 30 jaar, maar mag zich pas de laatste jaren verheugen in echte belangstelling. Sterker nog: Python is op dit moment een van de ‘grote programmeertalen’. Aanleiding hiervoor is de stijgende behoefte aan mogelijkheden voor databewerking. Python leent zich namelijk bij uitstek voor het ondersteunen en automatiseren van dit soort bewerkingen. Op het Google Cloud Platform wordt Python zelfs ondersteund als standaardtaal.
Lees verderMobiele applicaties ontwikkelen voor meerdere platforms tegelijk
Het ontwikkellandschap voor mobiele applicaties verandert voortdurend. Tot voor kort was het nodig om elke nieuwe applicatie voor elk mobiel platform apart te ontwikkelen: dat was nodig omdat ieder mobiel platform immers zijn eigen programmeertaal heeft. Voor iOS is dat bijvoorbeeld Objective C en Swift, voor Android is dat Java, terwijl apparaten uit de Microsoftstal gebruik maken van C#: Behalve dat ze voor elk platform apart ontwikkeld moesten worden, moest elke applicatie apart worden onderhouden. Tegenwoordig is dat niet meer nodig: sinds kort kunnen we namelijk gebruik maken van frameworks waarmee je applicaties kunt ontwikkelen die geschikt zijn voor meerdere platforms tegelijk.
Lees verderPowerBI en data-visualisatie: veelzijdig en gebruiksvriendelijk
Het onderwerp data-visualisatie mag zich verheugen in groeiende belangstelling: steeds meer bedrijven en (overheids)organisaties vinden het belangrijk om de data die ze verzamelen concreet te kunnen vertalen naar overzichtelijke visuals. Niet alleen om beter inzicht te krijgen in ‘de cijfers’, maar ook om effectief te kunnen anticiperen op toekomstige ontwikkelingen. Dat geldt o.a. voor sales-, marketing- en inkoopafdelingen van bedrijven, maar ook voor vrijwel elke overheidsorganisatie (bijvoorbeeld m.b.t. water-, bodem- of voedselkwaliteit, veiligheid, verkeer of bevolking).
Lees verderReact, Angular of Vue.js: welk framework moet je kiezen?
Het hedendaagse front-endlandschap kent een bonte schakering aan frameworks. Elk framework is anders, en heeft zo zijn eigen voor- en nadelen. Dus: waar moet je bij het kiezen van een framework nou precies rekening mee houden en hoe kom je tot je ideale keuze?
Lees verderKunstmatige Intelligentie: het logische vervolg op data?
Kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence), Big Data, Machine Learning… Wat is nou precies het verschil en hoe hangt het een met het ander samen?
Lees verderOverheden als dataverzamelaars
Overheden zijn ware dataverzamelaars. Dat doen zij vanuit hun wettelijke plicht en verantwoordelijkheid al sinds jaar en dag. Zo staat bijvoorbeeld elke Nederlandse burger geregistreerd in de zogeheten ‘Basisregistratie Personen’ (BRP).
Lees verder'Bergen data' als nieuwe realiteit: hoe halen we daar waarde uit?
Bijna elk bedrijf of organisatie verzamelt tegenwoordig in meer of mindere mate data. We meten van alles en nog wat, en al die gegevens leggen we vast: vaak gaat het daarbij om 'gedrag van mensen in het algemeen' en van 'koopgedrag in het bijzonder'.
Lees verderWil je ook zoveel verkopen als Zalando?
Kunstmatige Intelligentie (KI of in het Engels AI) lijkt misschien een trend te zijn. Ik vertel je nu: dat is het niet. Het is een absoluut blijvertje. En ja, het gaat een enorme invloed hebben. We staan pas aan het begin van een tijdperk. De komende 20 jaar gaat de wereld onder invloed van KI enorm veranderen.
Lees verderAngular: de volgende stap op website gebied
De front-end ('publiekskant') van websites begint erg te veranderen. Toen ik ooit in 1997 begon met websites te bouwen was de front-end erg eenvoudig. Ik leerde wat html -css bestond nog niet- met wat headings en een paar links. Dat was het wel zo'n beetje. En dan was je al een hele pief.
Lees verderMarketing en de GDPR/AVG: drie dingen die je niet moet vergeten
Natuurlijk, de GDPR/AVG is in aantocht. Dat wisten we al. De boetes zijn hoog. Heel hoog. Check. Wisten we ook al.
Lees verderJe marketingdashboard met datavisualisatietools (Qlik, Tableau, datastudio, etc.)
Toen ik ooit begon met online marketing, 100 jaar geleden bij wijze van spreken, maakte het allemaal niet zoveel uit. Je investering was klein en het rendement gigantisch. Ik herinner me dat ik voor een opleiding adverteerde voor 7 cent per klik. Dat is nu gauw 7 euro.
Lees verder5 manieren je IT carriere te boosten!
IT carrieres zitten in de lift! Welk spectrum je binnen de IT kiest maakt dan eigenlijk niet eens zoveel uit: van programmeur tot data analist, iedereen is op dit moment gewild. Maar goed, hoe ga je nu je carriere boosten? Laten we eerst eens checken wat de populairste IT banen eigenlijk zijn.
Lees verderBoost je business met Datavisualisatie
Datavisualisatie is nogal hot in de markt. Bijna dagelijks spreek ik klanten die mij vragen hoe ze hun data kunnen combineren om nieuwe inzichten de krijgen. De oplossing: datavisualisatie-tools. Ze luisteren naar namen als QlikView, QlikSense, PowerBI, DataStudio, Tableau en MicroStrategy.
Lees verderMaak nu je GDPR actieplan in 3 stappen
De GDPR en AVG staan nogal in de belangstelling. Er moet veel gebeuren om het voor je organisatie te implementeren en de boetes zijn niet mals. Tijd dus om de belangrijkste zaken op een rijtje te zetten en een actieplan te maken.
Lees verderKunstmatige intelligentie verandert organisaties volledig binnen 5 jaar
De wereld verandert snel, en eigenlijk een beetje zonder dat je het door hebt. Kunstmatige intelligentie doet onderwater zijn intrede in slimme software. Op dit moment zien we dat nog vooral terug in bijv de slimme speakers van Google, Amazon en binnenkort van Apple. KI is nog niet zo vreselijk zichtbaar. Dit zichtbaarheid verandert pas als de digitale diender -of een simpele variant daarvan- op straat loopt.
Lees verderPrivacy: de GDPR regeling wordt van kracht. Hoge boetes verwacht!
De wereld verandert. Privacy is de laatste jaren een hot issue geworden. Bedrijven als Google en Facebook proberen aan de hand van je gedrag zo snel mogelijk te inventariseren wie je eigenlijk bent: waar liggen je interesses? Wat voor sites bekijk je eigenlijk? Ook in een winkel ben je niet veilig: bedrijven proberen aan de hand van een driepunts bepaling via wifi te kijken hoe je nu eigenlijk door een winkel loopt.
Lees verder5 omzetboosters om meer online omzet te maken
De economie doet het goed. Omzetten en marges gaan omhoog. Tijd om in 2018 alles op alles te zetten om de omzet flink te laten stijgen. Pas deze 5 meestertips toe om de eerste stijging mogelijk te maken.
Lees verderWaarom de toekomst van marketing afhangt van digitale data
Een klantervaring creëren die jou differentieert, vereist niet enkel algemene kennis over jouw marktsegment, maar ook een analyse van individueel gedrag dankzij klantgegevens.
Lees verderHoe gaat Kunstmatige Intelligentie ons dagelijks leven beinvloeden?
Kunstmatige Intelligentie (KI, of AI / Artifcial Intelligence in het Engels) is een wat ongrijpbaar begrip. In de wandelgangen hoor ik ook vaak dat KI een blackbox is. Je gooit er iets in, er gebeurt wat en dan komt er wat uit. Klinkt eng? Want wat doet die KI-blackbox dan precies?
Lees verderReact Native: iOS en Android development met Javascript
Het ontwikkelen van apps wordt steeds meer gemeengoed. Erg eenvoudig is het echter niet. Voor iOS is Objective C kennis nodig en voor Android Java. Tenminste, wanneer we een zogenaamde native app ontwikkelen, een app die rechtstreeks van de basis van de beide besturingssystemen gebruik maken. Er zijn echter meerdere mogelijkheden.
Lees verderSingle Page Applications met React.js en Javascript
Single Page applications zijn hot. Een webapplicatie moet voelen als een applicatie: dus geen reload van de pagina meer! Natuurlijk, we kennen dit principe al langer, maar het wordt steeds meer toegepast.
Lees verderMarketing: data en intelligentie of achterblijven? 5 tips om mee te doen!
Laatst was ik op een event waar een bekende spreker zei dat bedrijven die geen gebruik maken van data binnenkort niet meer bestaan. De toekomst bestaat uit data, kunstmatige intelligentie en robotisering. Ben jij daar in je marketingteam al voor klaar?
Lees verder5 geheime tips om van je website een sales machine te maken!
De huidige generatie websites hebben een duidelijk doel: werken als een sales machine, iets ruimer bekeken: de bezoeker moet iets gaan doen op die site wat uiteindelijk iets oplevert. Dat kan een sale zijn, maar ook het inschrijven voor een nieuwsbrief, een brochure aanvraag, chatten met een medewerker of welke vorm van gelukt resultaat het ook mag zijn. De vraag is altijd hetzelfde: hoe maak je nu een "sales-machine" van je site?
Lees verderWelke IT beroepen verdwijnen de komende jaren?
Je kunt geen krant, tijdschrift of blog opslaan en er wordt gesproken over beroepen die in de komende jaren zullen verdwijnen. Wat is hier nu van waar? In de huidige markt worden IT-ers natuurlijk enorm veel gevraagd. Zal dat de komende jaren zo blijven?
Lees verderCarrière: data analist vacatures
Veel van onze klanten willen in de toekomst data analist worden. Een mooie kans in een perfecte markt. Het aantal vacatures rond data analyse stijgt alweer jaren. Waarom zou je nu data analist willen worden? Ik hoor veel uiteenlopende antwoorden op die vraag. Het valt me op dat veel potentiële data analisten al iets doen wat verwant is met data: rapportage, BI, proces optimalisatie en noem het maar op. Bestaat er nu de perfecte achtergrond voor data analyse? Niet persé: de gedroomde data analist is een econometrist of een wiskundige met interesse in data. Deze komen echter niet met duizenden van de universiteiten. En die aantallen zijn de komende jaren wel nodig. Kansen genoeg dus in een krappe markt.
Lees verderBig Data voordelen: de kloof tussen consument en organisatie
Big Data bieden voordelen voor organisaties, maar misschien nog wel het meeste voor de klant. Of toch niet? Uit onderzoek van DDMA (2016) blijkt dat 89% van de consumenten vindt dat organisaties meer profiteren van hun data dan zijzelf. Maar hoe zien organisaties dit? En klopt het beeld dat consumenten hebben?
Lees verderInfographic Zoektocht naar de Data Scientist
Hoe groot is de vraag naar data scientists nu daadwerkelijk? En wat zijn onmisbare eigenschappen en vaardigheden van een goede data scientist? In deze infographic brengen we het op een heldere manier in beeld.
Lees verderBig Data in de zorg: nooit meer ziek?
Big Data in de gezondheidszorg bieden kansen. De reden is dat er ontzettend veel gegevens beschikbaar zijn. Door deze gegevens komen nieuwe mogelijkheden aan het licht. Een van deze kansen is ziektepreventie. Wil je weten hoe dit werkt? Lees dan dit blog.
Lees verderCases Almere en Zaanstad: Sociale Oplossingen met Big Data
Big Data worden op dit moment door steeds meer gemeenten ingezet. Twee voorbeelden daarvan zijn Almere en Zaanstad. Ben je benieuwd hoe zij Big Data inzetten om tot sociale oplossingen te komen? En wil je weten welk resultaat dat heeft opgeleverd? Je leest het in dit blog.
Lees verderBig Data Marketing - Hoe begin je eenvoudig?
Big Data is ook binnen de (online) marketingwereld van groot belang. Denk aan het verkrijgen van klantinzichten, personalisatie en het bevorderen van klantloyaliteit. Maar hoe verzamel je de benodigde data en welke data moet je verzamelen? Je leest het in dit blog.
Lees verderBig Data en Open Data in de Publieke Sector
Big Data en Open Data zijn van grote waarde binnen de publieke sector. Maar welke voordelen bieden ze? En hoe worden ze vandaag de dag toegepast? In dit blog geven we een overzicht van de kansen die Big en Open Data kunnen bieden en illustreren dit met voorbeelden uit de praktijk
Lees verderInteractieve infographic: De vluchtelingenstroom in beeld
Interactieve Infographics zijn een goede manier om actuele gebeurtenissen op aantrekkelijke wijze weer te geven. Voor deze blog selecteerden wij een interactieve infographic die de vluchtelingenstroom op een indrukwekkende manier in beeld brengt.
Lees verderTop 3 must-read Big Data onderzoeken
Big Data is de laatste tijd erg actueel. Maar waar staan organisaties precies? Wat zijn volgens hen de voordelen en uitdagingen? En wat kunnen Big Data opleveren? Wij selecteerden de top 3 must-read onderzoeken die jou een op data gebaseerd antwoord geven.
Lees verderInfographic Big Data en Organisaties - Feiten en Cijfers
Big Data en Organisaties, hoe is hun relatie? Maken organisaties al optimaal gebruik van Big Data of staat het nog in kinderschoenen? Bekijk de infographic voor de actuele stand van zaken.
Lees verderUnity 3D – Veel meer dan een game
Unity 3D biedt diverse mogelijkheden voor verschillende toepassingsdoeleinden waarmee je jouw interactie met de doelgroep kunt vergroten. Lees meer in onze blog!
Lees verderInput van social media voor bedrijfsdata
Hoe kan je met social media monitoring en social analytics zo veel mogelijk informatie verzamelen over het onlinegedrag van de klanten? Lees het in onze blog!
Lees verderBig Data en Predictive Analytics
Maak gebruik van predictive analytics om klantgedrag te voorspellen. Lees in onze blog meer over het inzetten van een stappenplan om het proces te bevorderen!
Lees verderBig Data en Data Mining
Datamining staat voor het zoeken naar betekenisvolle statistische verbanden in diverse datasets. Lees meer over de verschillende algoritmen die gebruikt worden bij data mining!
Lees verderMini cursus Data analyse lineaire regressie (4/4)
Als twee variabelen met elkaar samenhangen, kun je wellicht de onafhankelijke variabele (degene die beïnvloed) gebruiken om de afhankelijke variabele (degene die wordt beïnvloed) te voorspellen (Regressie). We kunnen dan een lineaire vergelijking berekenen. In deze blog zal ik jullie uitleggen hoe dit werkt!
Lees verderStappenplan big data
Wil je als bedrijf aan de slag gaan met big data? Lees in onze blog het stappenplan waarmee je het big data proces ondersteunt!
Lees verderBig data databases
Hoe kan je als bedrijf gebruik maken van big data analytics? Daarvoor zijn er diverse NoSQL databases en andere big data technologieën, zoals Hadoop, Cassandra en MongoDB. Lees er meer over in onze blog!
Lees verderWat is 'Big' Data?
Wil jij graag een big data expert worden? Dan is het nuttig om te weten dat er bepaalde criteria worden toegeschreven aan big data, namelijk de 5 v's. Lees in onze blog waar het voor staat!
Lees verderBig Data en Google Analytics
Veel bedrijven kunnen profiteren van Big Data. Hoe kan je jouw CRM data, Google Analytics en Google AdWords gebruiken om te analyseren en betere beslissingen mee te maken? Lees het in onze blog!
Lees verderMini cursus Data analyse verbanden (3/4)
Deze week zullen we verbanden leren gebruiken om te bepalen of er daadwerkelijk een verband is tussen twee variabelen. Om daadwerkelijk een causale relatie te vinden zul je altijd rekening moeten houden met een verborgen derde variabele of contaminatie in het onderzoek.
Lees verderPHP Frameworks
Als PHP programmeur kan je zelf beginnen met scripts schrijven, maar je kunt ook gebruik maken van bestaande PHP frameworks. Wil je schrijven met behulp van frameworks? Hier vind je een overzicht van de meest populaire PHP frameworks in Nederland!
Lees verderMini cursus Data analyse t-d en chi-kwadraat (2/4)
De omvang en snelheid van hedendaagse datastromen maakt het analyseren van data noodzakelijk. De komende weken zullen we korte tutorials schrijven met betrekking op data analyse. Om statistische analyses uit te voeren is het computerpakket SPSS een veel gebruikte programma.
Lees verderCursus webdesign - SEO
Zou je graag een cursus webdesign willen volgen? Tijdens deze webdesign tutorial introduceert Arjan Burger de basis van het gebruik van SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie.
Lees verderCursus webdesign - responsive webdesign
Wil je opgeleid worden tot een webdesign professional? Dan moet je dus allerlei technieken kunnen toepassen, zoals het responsive web design. In deze webdesign tutorial legt Arjan Burger uit hoe de informatie op jouw website getoond wordt op verschillende apparaten.
Lees verderCursus webdesign - HTML en CSS
Ben je van plan om een training webdesign te volgen? Hier volgt een korte introductie van een cursus webdesign. In deze webdesign tutorial legt Arjan Burger de basis van HTML en CSS uit.
Lees verder6 Handige Webdesign Technieken
Arjan Burger legt in deze webdesign tutorial kort de belangrijkste webdesign technieken uit: HTML, CSS, JavaScript, WordPress, Photoshop en Dreamweaver.
Lees verderWebdesign trends
Een goed vormgegeven website is van groot belang, aangezien jouw website het uithangbord voor jouw organisatie is! Als webdesigner is het een must dat je op de hoogte blijft van de laatste trends binnen webdesign.
Lees verderWordPress themes
Er worden steeds meer websites met WordPress gemaakt. Hoe jouw WordPress website er uit ziet, is erg belangrijk. Er zijn duizenden themes beschikbaar. Hier vind je een overzicht van de meest populaire WordPress themes.
Lees verderWordPress plugins
Er worden steeds meer volledige websites gemaakt met WordPress. Om jouw website professioneler te maken, zijn er diverse plugins ontwikkeld. Hier vind je een overzicht van de meest populaire WordPress plugins.
Lees verderMini cursus Data analyse T-toetsen (1/4)
Wanneer is een verschil nu significant is of niet? Voor deze tutorial gaan we bepalen of een verschil significant was op het 95 of 99% niveau. SPSS geeft je de mogelijkheid om een significantiewaarde op te vragen. Met deze significantiewaarde kun je aangeven of het verschil wel of niet significant is.
Lees verderWat is DevOps?
Tegenwoordig worden er ontzettend veel applicaties en verschillende versies van software gemaakt. Om dit proces te verbeteren wordt er gebruik gemaakt van DevOps. Maar wat is DevOps nu precies? Lees hier meer over!
Lees verderPHP variabelen, lussen en condities
Tijdens deze PHP tutorial zal Arjan Burger uitleggen hoe variabelen, lussen en condities werken.
Lees verderPHP scripts schrijven
In deze PHP tutorial legt Arjan Burger uit hoe je stap voor stap een eerste PHP script kunt schrijven.
Lees verderXAMPP installeren en gebruiken
In deze PHP tutorial legt Arjan Burger jou uit hoe je XAMPP kunt installeren en gebruiken voor PHP.
Lees verderWat is big data en wat kan ik ermee?
In deze big data tutorial legt Arjan Burger uit wat big data is en wat je er mee kan doen.
Lees verderWordPress contactformulier
Arjan Burger legt in de WordPress tutorial uit hoe je een contactformulier kunt gebruiken en de plug-in Contact Form 7 kunt vinden en toepassen.
Lees verderDe eerste stappen in WordPress
In deze WordPress tutorial geeft Arjan Burger uitleg over de installatie van WordPress en leer je hoe je een eerste bericht en pagina plaatst.
Lees verderInfographic Grote vacaturestijging in ICT branche
Het aantal vacatures in de ICT branche stijgt door de nieuwste technologische ontwikkelingen. Met name de vraag naar hoger opgeleide professionals stijgt sterk.
Lees verderInfographic online video in Nederland
Waarom zou je als bedrijf online video gebruiken voor marketing? Deze infographic geeft de cijfers. En die liegen er niet om!
Lees verderInfographic WordPress Statistieken
WordPress is een erg populair CMS-systeem om websites en webshops te maken. WordPress telt wereldwijd zo’n 74,6 miljoen websites en dit aantal groeit nog altijd. Klik verder voor een overzicht met leuke en interessante statistieken over WordPress!
Lees verderAan de slag met Lean!
Lean is een wereldwijd bewezen en toegepaste managementfilosofie, gericht op het elimineren van verspilling. Succesvolle implementatie heeft geleid tot een verbetering van de kwaliteit, kostenreductie en stijging van de winst!
Lees verderUnity 3d - Unity games voor iedereen
Games maken is booming business en daarnaast ook nog eens heel erg leuk om te doen. Traditionele games worden ontwikkeld in grote teams met veel mensen: designers, scenario schrijvers en programmeurs. Als je zelf een game wilt ontwikkelen, heb je behoorlijk veel kennis nodig. Denk aan programmeerkennis, designkennis, etc. Unity 3d maakt het leven makkelijker!
Lees verderLeads, heerlijk hoe ze door je vingers glippen
Voor de marketeers die het nog niet gezien hebben: er is een aardverschuiving in ons vakgebied gaande. De snelheid waarmee het bel-me-nietregister volloopt toont het aan: mensen willen niet meer bestookt worden met commerciële boodschappen.
Lees verderWelke ontwikkelingen bepalen de B2B horizon in 2014
Wat zijn de trends in 2014 waar de B2B marketeer rekening mee moet houden en eventueel op moet inspelen? Je leest het in deze blog!
Lees verderSuccesvolle B2B e-commerce begint bij content
Ook in B2B zit men niet stil. Om een succesvolle b2b e-commerce website te hebben, is rijke content onontbeerlijk. Sterker nog, op dit moment is deze markt sterk in ontwikkeling en groeien de met goede content gevulde sites in hoog tempo.
Lees verderDe 3 grote nadelen van bloggen en de 4 nog grotere voordelen
De halve wereld blogt tegenwoordig. Ik zou zeggen: begin er niet aan. Bloggen heeft namelijk een paar belangrijke nadelen. Of toch maar wel bloggen? Bloggen is namelijk een van de meest doeltreffende manieren om je als ondernemer op de kaart te zetten.
Lees verderConversie optimalisatie van diverse marketingkanalen
Een van de grootste en meest belangrijke problemen in de wereld van adverteren of marketing in het algemeen heeft betrekking op conversie-optimalisatie en de geïntegreerde werkwijze tussen diverse marketing kanalen.
Lees verderDigitale Transformatie
Sinds het begin van het Web in de jaren negentig van vorige eeuw, werd het almaar duidelijker: digitalisering van onze communicatie is onvermijdelijk en onstopbaar. Na het initiële binnensluipen van digitaal in onze bedrijven en organisaties, komen we nu aan de tweede golf van digitale transformatie.
Lees verderBlog de vier voor- en nadelen van PDF's voor SEO
Misschien wist je het al maar misschien ook niet. Zoekmachines kunnen sinds enige tijd PDF bestanden indexeren. Dat betekent dus naast alle reguliere resultaten in de zoekmachine ook rechtstreekse links naar PDF bestanden. Daarnaast verschijnen de PDF bestanden ook nog met authorship-rich snippets in de zoekresultaten van Google, m.a.w: inclusief foto en naam van de auteur. Een unieke kans om op te vallen?
Lees verderBlog wat is een goede Landings Page?
Dat is een goede vraag! Maar allereerst, wat is een landingspagina? Een landingspagina is een pagina die gebruikt wordt om een bezoeker te laten landen nadat er geklikt is op bijvoorbeeld een banner of tekstlink. Een goede landingspagina is een pagina die voldoet aan de verwachting van de bezoeker (en niet meer).
Lees verderChecklist waar plaats je je social media buttons?
Social media gebruiken in je communicatie kan helpen bij het vergroten van het aantal bezoekers op je website. Misschien dat ik daarom getriggerd werd door een Engelstalig blog over 5 belangrijke plekken om je social media buttons neer te zetten. Na het lezen moest ik mijn eigen website direct aanpassen. Jij ook?
Lees verderHoe word ik internetmarketeer?
Aangezien wij op de marketingafdeling bij Eduvision regelmatig de vraag krijgen hoe wij nu eigenlijk terecht zijn gekomen daar en welke tips wij hebben voor aanstormende marketingtalenten, hierbij een checklist hoe je je kan ontpoppen tot een professionele internetmarketeer.
Lees verderTop 10 meest gemaakte fouten in AdWords
De beginnende maar ook gevorderde adverteerders maken nog steeds veel fouten binnen AdWords die makkelijk voorkomen kunnen worden. We hebben ze daarom voor jou op een rij gezet!
Lees verderHet optimaliseren van de interne zoekfunctie loont zich
Tijdens een test kwamen we er achter dat je als eigenaar van een website blind wordt voor de problemen binnen je eigen website. Door het onderzoek werd de klant met de neus op de feiten gedrukt en kunnen we nu mooie stappen maken. Dus naast dat het mooie inzichten geeft, zorgt een gebruikerstest ook voor draagvlak voor wijzigingen aan de website. Reden te meer om regelmatig te testen.
Lees verderIs affiliate marketing het geschikte afzetkanaal voor u?
Affiliate marketing lijkt een prachtig middel om uw sales aantallen relatief goedkoop te vergroten. U betaalt immers per conversie, no cure no pay. Hoe kunt u daar verlies op draaien? Vaak wordt echter vergeten dat er nog een hoop andere kosten bij komen kijken. Daarnaast is affiliate marketing één van de meest tijdrovende online marketing kanalen. Er komt veel geregel en communicatie bij kijken. Daarnaast wordt niet altijd de potentie van een campagne goed ingeschat.
Lees verder7 tips om zelf uw website te verbeteren
U wilt meer aanvragen of conversie halen uit uw huidige website? Pas de volgende 7 tips toe op uw website en maak uw website direct beter.
Lees verder5 top tips om je Linkedin profiel te verbeteren
LinkedIn is een krachtige social media tool omdat het met name zakelijk wordt gebruikt. Dit biedt natuurlijk extra kansen voor bedrijven die B2B werken, maar ook als u B2C werkt, kunt u veel voordelen halen uit LinkedIn. Klik verder om onze 5 favoriete LinkedIn Tips te lezen!
Lees verder6 super tips om Landing pages te maken
Een opvangpagina (landing page) neemt een prominente plaats in in de meeste zoekmachine marketing-, social media marketing- en offline- / online marketing strategieën. Daarom kijken wij nu hoe je een succesvolle, scorende landing page kunt maken.
Lees verder4 tips om uw AdWords campagne optimaliseren
Het is dus niet zo dat wanneer u meer betaald u ook automatisch hoger met uw advertentie in Google komt. Nee, Google wil weten hoe relevant uw advertentie is. Is deze relevant genoeg wordt uw advertentie misschien wel vertoont. Hoe hoger de kwaliteitsscore is, hoe groter de kans is dat u vertoont wordt én op een betere positie. Hoe hoger uw kwaliteitsscore is, hoe MINDER u betaalt voor een klik op uw advertentie.
Lees verderVerleid je bezoekers met e-mailmarketing
Heb jij de kracht van e-mailmarketing al ontdekt? Of stuur jij je klanten gewoon af en toe een mailing en hoop je dat het wat oplevert? Het stellen van doelen met daarbij de juiste strategie is belangrijk om e-mailmarketing effectief in te zetten.
Lees verder3 manieren waarop je storytelling toepast
Met storytelling kun je veel meer doen dan alleen je boodschap duidelijk maken. Je gebruikt storytelling ook om iemand zijn aandacht te sturen, iemand af te leiden of om je boodschap aantrekkelijker te maken.
Lees verder7 tips voor webteksten waarmee je iedere bezoeker overtuigt
Wil jij je bezoekers overtuigen? Stomme vraag… Natuurlijk wil je dat! In dit blog geef ik je 7 tips voor webteksten die geen enkele bezoeker weerstaat.
Lees verder5 tips voor startende ondernemers
Vergaderen in 5 stappen - van tijdverlies naar tijdwinst
Zonder twijfel heb jij ook wel eens ervaren dat een vergadering pure tijdverspilling was. Van alles wat je hebt afgesproken, wordt achteraf niets gerealiseerd. Met de volgende 5 stappen maak je vergaderen een pak doeltreffender.
Lees verder4 geheimen van de beste netwerker ter wereld
Op bijna elk event is er wel een netwerk moment. Daar draait het immers om: mensen ontmoeten. Wat zijn de geheimen van één van de beste netwerkers ter wereld? Je leest ze hier.
Lees verderLeiden meer kanalen tot betere resultaten?
Een van de grootste uitdagingen voor bedrijven is tegenwoordig om via zo veel mogelijk verschillende kanalen in contact te treden met klanten en prospects. Het steeds groter aanbod aan kanalen, zorgt er voor dat bedrijven hun strategie moeten aanpassen. Het blijkt echter voor veel bedrijven moeilijk om de juiste kanalen op de juiste manier en op het juiste moment inzetten. Een goede ‘multichannel’ marketing strategie is dan ook niet simpel, maar wel essentieel.
Lees verderMeer tevreden klanten, meer business
Elke ondernemer streeft naar winst en groei. Dat realiseer je wanneer klanten vaste klanten worden, of zelfs zó enthousiast zijn dat zij optreden als ambassadeur van jouw bedrijf bij nieuwe klanten en opdrachtgevers. Veel ondernemers denken dat het een vaststaand gegeven is wat klanten over hen denken. “Daar kan ik toch niets aan veranderen”, klinkt het dan. Het interessante is dat je er juist heel veel aan kunt doen en zo zelf je omzet beïnvloedt.
Lees verderDe plek van YouTube in je contentstrategie
Met contentstrategie probeer je via diverse kanalen je doelgroep te informeren, inspireren, entertainen of uit te dagen. Via Facebook en Twitter is dit relatief eenvoudig uit te voeren. Tekstje, plaatje en klaar. Niets mis mee als er nagedacht wordt over de juiste plek, tijd en boodschap. Veel bedrijven laten echter YouTube nog steeds links liggen. Waarom?
Lees verder4 simpele manieren om Facebook engagement te verbeteren
Er zijn veel verschillende manieren om je Edgerank te verbeteren. Doel is dat jouw Facebook posts door zo veel mogelijk van jouw fans bekeken worden. Het begint met ‘engagement’. Engagement is vrij vertaald naar het Nederlands: betrokkenheid. Hoe meer fans betrokken zijn bij jouw pagina en bij jouw posts, hoe hoger de waarde Facebook hanteert aan jouw posts.
Lees verder5 tips voor online adverteren
Er zijn meerdere mogelijkheden om deze consument aan te trekken, zoals social media marketing, PR of SEO, vaak zijn dit middelen voor de (iets) langere termijn. Wil je nu scoren online dan kun je overwegen om te gaan adverteren. Maar waar begin je? Lees de 5 tips die je gaan helpen!
Lees verder5 quick wins in affiliate marketing
Als je direct contact hebt met je affiliates, gaat er een wereld voor je open aan gratis tips om je programma te verbeteren. Affiliates kennen de programma’s van je concurrenten en weten precies wat wel en niet scoort.
Lees verder4 stappen naar meer conversie
Elke bezoeker die op je website komt is een potentiele klant. Helaas converteert niet elke bezoeker, dit kan verschillende redenen hebben. De redenen kun je niet aan ze vragen, maar ze laten via hun bezoekgedrag wel het een en ander achter waarmee je kunt gaan testen of je bezoeker beter kunt helpen om hun doel te vinden.
Lees verderPinterest introduceert rich pins voor merken
“Make your product, recipe or movie pins more useful.” Met die belofte lanceerde Pinterest onlangs een nieuwe feature: rich pins. Het laat e-commerce bedrijven en merken toe aan hun gepinde items belangrijke informatie toe te voegen om hun bezoekers en conversies via Pinterest te boosten. Tijd voor een korte evaluatie.
Lees verderDe evolutie van affiliate marketing
Affiliate marketing is een vorm van digitaal adverteren, waarbij het prijsmodel meestal gebaseerd is op een Cost Per Acquisition (CPA). Dit betekent dat de adverteerder slechts betaalt wanneer een bepaalde doelstelling wordt behaald. Dat kan dan bijvoorbeeld gaan over een aankoop, een lead of een inschrijving op de nieuwsbrief.
Lees verder8 redenen op geen dropdownmenu's te gebruiken
We zijn niet zo'n fan van dropdownmenu's, nooit geweest. Je kent ze wel, de menu's die te voorschijn komen wanneer je met je cursor een knop uit de hoofdnavigatie streelt. Ze komen niet meer voor op de websites die we bouwen. Het waarom in acht argumenten.
Lees verderEen merk met persoonlijkheid
Dat online branding meer is dan je logo groter maken, weten we intussen. Maar wat als je nog geen merk hebt? Hoe creëer je een sterk merk dat met je bedrijf kan meegroeien?
Lees verderEen online marketing plan opstellen - Hoe begin je eraan?
In vele gevallen wordt het belang van een goede online aanwezigheid (en publiciteit) wel erkend, maar is er onvoldoende nagedacht over de selectie van de juiste kanalen, en wat die zouden moeten bereiken. En uiteraard is het kiezen van de kanalen slechts een onderdeel van het geheel, maar deze keuze is van cruciaal belang voor het succes van je campagne.
Lees verderHoe maak ik een YouTube Bedrijfskanaal
Een YouTube bedrijfskanaal is het officiële videokanaal van je bedrijf. Een veel gemaakte fout is dat je geen duidelijke keuze maakt in wat je bedrijf op YouTube gaat doen. In deze blog zal de vraag 'hoe je een goede Youtube bedrijfskanaal opzet' beantwoord worden.
Lees verderAdverteren op YouTube - zin of onzin
Iedereen kent het wel. Je wilt een video kijken op YouTube, maar eerst krijg je een korte advertentie te zien. Steeds vaker zie je dit soort advertenties bij het bekijken van filmpjes. Heeft het adverteren op YouTube nu dan ook echt zin?
Lees verderHoe scoor ik op YouTube | Video SEO
YouTube is populair. Bij sportliefhebbers, techniekfanaten, modekoninginnen, nieuwsjunkies. Iedereen zit op YouTube. Ook als bedrijf is YouTube ideaal om je verhaal te vertellen en te laten zien. Maar dan moet je wel opvallen. In deze blog zal antwoord gegeven worden op de vraag: Hoe scoor ik op YouTube?
Lees verderWat kost een nieuwe B2B klant
Een gestructureerd proces om uw klanten te behouden en te stimuleren tot herhalingsaankopen, noemt men ook wel klantretentie. Relatiemanagement en relatiemarketing is nodig voor klantretentie. Maar wat kost dit eigenlijk? En nog belangrijker: wat levert het op?
Lees verderMetatags en Meta keywords zijn verleden tijd
Het heeft voor de vindbaarheid van je website in Google geen zin om je tijd te spenderen aan het invullen van de metatags / keywords. Het was een tijd lang een grijs gebied met verschillende meningen. Er kan nu met 100% zekerheid worden gezegd worden dat deze je ranking niet meer beïnvloeden.
Lees verderLinkedIn Projects toevoegen aan profiel
LinkedIn kent steeds meer functionaliteiten. Neem nou bijvoorbeeld “Projects”. De projecten waar je aan werkt (eventueel met anderen) kun je onder je eigen LinkedIn profiel kwijt. Je kunt het projectenoverzicht zelfs eerder tonen dan je werkgeversoverzicht. En natuurlijk krijgt je hele netwerk in de Update te zien wanneer je een project hebt toegevoegd. Dat is SEO technisch gunstig en ook goed voor hogere bezoekersaantallen.
Lees verderVan kennisleider naar marktleider met content marketing
Is marktleiderschap in B2B alleen bereikbaar voor de grootste bedrijven met enorme marketingbudgetten? Nee hoor. Met een slimme content marketing strategie is het mogelijk om met beperkte middelen kennisleider in uw vakgebied te worden. Een artikel over hoe u kennisautoriteit wordt in uw branche.
Lees verderReferral Marketing - de marketingstrategie met de hoogste ROI
Je prijst jezelf gelukkig met een hoge klanttevredenheid. Logisch, zakelijke klanten die tevreden zijn, zijn loyaal en dragen duurzaam bij aan de omzet. Maar er zit veel meer in! Met Referral Marketing haal je meer uit de tevreden klant.
Lees verderHoe word ik een professioneel webschrijver?
Speciaal voor de ‘categorie’ mensen die zichzelf willen ontpoppen tot een professioneel webschrijver, hierbij een checklist!
Lees verderGoogle Places - zet je bedrijf op de kaart
Elke organisatie die beter gevonden wil worden op internet, doet er goed aan het bedrijf aan te melden bij Google Places Zakelijk, of ook wel genoemd Google+ Lokaal. Een gratis lokaal platform van Google. Je zet je bedrijf letterlijk en figuurlijk beter op de kaart door een uitgebreid profiel in te vullen. Als iemand bijvoorbeeld via maps.google.nl gaat zoeken op jouw bedrijfsnaam, ziet die eerder waar je op de kaart te vinden bent en waar meer informatie te vinden is. Bezoekers en klanten kunnen er ook hun recensies op vermelden en dat helpt!
Lees verder12 tips voor het maken van een bedrijfsfilm
Een bedrijfsfilm maken is een creatief proces waar het nodige bij komt kijken. Je moet van te voren al over veel dingen nadenken en het gewenste eindresultaat goed voor ogen hebben. Met deze 12 tips voor het maken van een bedrijfsfilm help ik je alvast op weg.
Lees verder