Opleiding Marketing Intelligence

  • 9 dagen
  • 3.999
  • Eerstvolgende startdatum 20 augustus

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence leer je hoe je data uit verschillende bronnen verzamelt en analyseert. Op deze manier ben je in staat bent om intelligente beslissingen over de markt, klant, competitie en groeipotentieel van een product te nemen. Bovendien ga je aan de slag met het visualiseren van de analyseresultaten die je vervolgens kunt presenteren aan het management.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence leer je hoe je data uit verschillende bronnen verzamelt en analyseert. Op deze manier ben je in staat bent om intelligente beslissingen over de markt, klant, competitie en groeipotentieel van een product te nemen. Bovendien ga je aan de slag met het visualiseren van de analyseresultaten die je vervolgens kunt presenteren aan het management.

Eduvision:

is al 20 jaar thuis in IT & Tech

levert passende oplossingen

vertaalt ‘theorie’ naar ‘praktijk’

biedt antwoord op elk vraagstuk

is pas tevreden als jij dat bent

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 9 dagen / € 3.999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    26-08-2020, Virtueel  
    24-09-2020, Virtueel  
    23-10-2020, Virtueel  
    23-11-2020, Virtueel  
    22-12-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    20-08-2020, Antwerpen  
    20-08-2020, Gent  
    20-08-2020, Brussel  
    09-09-2020, St. Niklaas  
    18-09-2020, Antwerpen  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Opleiding Marketing Intelligence : Inleiding

Marketing Intelligence is het verzamelen en analyseren van externe data door organisaties. Het is doel is om deze data te gebruiken, zodat op feiten gebaseerde beslissingen genomen kunnen worden. Marketing Intelligence kun je gebruiken om nieuwe kansen voor de markt te beoordelen. Ook is het waardevolle informatie die je helpt bij het formuleren van marktontwikkelingsplannen en -penetratiestrategieën.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence krijg je eerst een introductie in marketing intelligence. Je leert meer over de toepassingen in het bedrijfsleven en maakt een stappenplan die toegespitst is op uw eigen organisatie.

Daarna ga je twee dagen aan de slag met SQL. Je leert hoe je met deze programmeertaal data bewerkt en normaliseert.

In de dagen die volgen maak je kennis met een breed scala van analysestrategieën. Denk aan predictive analytics, SPSS en R. Het leren analyseren van data vormt het zwaartepunt van deze opleiding.

Tot slot leer je hoe je de data op een heldere wijze visualiseert en presenteert binnen je organisatie. Je leert tijdens deze module werken met veelgebruikte tools.

Resultaat van Opleiding Marketing Intelligence

Na afloop van de Opleiding Marketing Intelligence ben je in staat om:

  • Data voor te bereiden voor analyse
  • Data te analyseren en visualiseren met bekende data mining methoden
  • Voorspellende analyses te maken
  • Meer inzicht te krijgen in klantsegmenten met de diverse analyses
  • Marketingacties te bepalen

Opleiding Marketing Intelligence : Modulen

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence behandelen we de volgende modulen:

Introductie Marketing Intelligence (1 dag)

  • Wat is het?
  • Trends in Marketing Intelligence
  • Toepassingen Marketing Intelligence
  • Stappenplan Marketing Intelligence

SQL (2 dagen)

  • Introductie SQL en selecties maken
  • SQL functies en geavanceerde selecties
  • Data bewerken en transacties
  • Normaliseren van data
  • Views en usermanagement

Data Mining (5 dagen)

  • Introductie: Wat is data mining
  • Data mining technieken
  • R Statistiek
    • Commando’s en data
    • R-omgeving
    • Data analyse en statistische modellen
  • Predictive Analytics
    • Data verzamelen, classificeren en voorbereiden
    • Data analyseren met machine learning
    • Voorspellingen maken en modellen opstellen
  • SPSS en SAS
    • Beschrijvende statistiek
    • Toetsende statistiek, zoals factoranayse en regressieanalyse

Data Visualisatie (1 dag)

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats
  • Tools, zoals Tableau en Qlikview

Opleiding Marketing Intelligence : Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Opleiding Marketing Intelligence verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Opleiding Marketing Intelligence : Doelgroep

De opleiding is bedoeld voor marketing analisten, marktonderzoekers, marktonderzoekers, managers in marketing- en communicatiegebied, databasemarketeers, online marketeers.

Opleiding Marketing Intelligence : Voorkennis

Voorkennis is niet verplicht, maar kennis binnen marketing is een grote pré. Ook is het handig als je al enige voorkennis hebt in statistiek, maar ook zonder voorkennis is de opleiding te volgen.

Opleiding Marketing Intelligence : Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Apeldoorn.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Opleiding Marketing Intelligence : Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Marketing Intelligence bedragen €3.999,00 (excl. €839,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Opleiding Marketing Intelligence

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Opleiding Marketing Intelligence en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van Marketing Intelligence. Je weet alles van zaken als data voorbereiden met SQL, data mining technieken en data presenteren met visualisaties.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase.

Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Opleiding Marketing Intelligence : Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence leer je hoe je data uit verschillende bronnen verzamelt en analyseert. Op deze manier ben je in staat bent om intelligente beslissingen over de markt, klant, competitie en groeipotentieel van een product te nemen. Bovendien ga je aan de slag met het visualiseren van de analyseresultaten die je vervolgens kunt presenteren aan het management.

Kies hier je training

  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw werksituatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven.
    Virtuele training
    (Remote classroom)
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe).
    Klassikale training
    Aantal dagen: 9 dagen / € 3.999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata virtueel (Remote Classroom)

    26-08-2020, Virtueel  
    24-09-2020, Virtueel  
    23-10-2020, Virtueel  
    23-11-2020, Virtueel  
    22-12-2020, Virtueel  

    Startdata op locatie

    20-08-2020, Antwerpen  
    20-08-2020, Gent  
    20-08-2020, Brussel  
    09-09-2020, St. Niklaas  
    18-09-2020, Antwerpen  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Opleiding Marketing Intelligence : Inleiding

Marketing Intelligence is het verzamelen en analyseren van externe data door organisaties. Het is doel is om deze data te gebruiken, zodat op feiten gebaseerde beslissingen genomen kunnen worden. Marketing Intelligence kun je gebruiken om nieuwe kansen voor de markt te beoordelen. Ook is het waardevolle informatie die je helpt bij het formuleren van marktontwikkelingsplannen en -penetratiestrategieën.

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence krijg je eerst een introductie in marketing intelligence. Je leert meer over de toepassingen in het bedrijfsleven en maakt een stappenplan die toegespitst is op uw eigen organisatie.

Daarna ga je twee dagen aan de slag met SQL. Je leert hoe je met deze programmeertaal data bewerkt en normaliseert.

In de dagen die volgen maak je kennis met een breed scala van analysestrategieën. Denk aan predictive analytics, SPSS en R. Het leren analyseren van data vormt het zwaartepunt van deze opleiding.

Tot slot leer je hoe je de data op een heldere wijze visualiseert en presenteert binnen je organisatie. Je leert tijdens deze module werken met veelgebruikte tools.

Resultaat van Opleiding Marketing Intelligence

Na afloop van de Opleiding Marketing Intelligence ben je in staat om:

  • Data voor te bereiden voor analyse
  • Data te analyseren en visualiseren met bekende data mining methoden
  • Voorspellende analyses te maken
  • Meer inzicht te krijgen in klantsegmenten met de diverse analyses
  • Marketingacties te bepalen

Opleiding Marketing Intelligence : Modulen

Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence behandelen we de volgende modulen:

Introductie Marketing Intelligence (1 dag)

  • Wat is het?
  • Trends in Marketing Intelligence
  • Toepassingen Marketing Intelligence
  • Stappenplan Marketing Intelligence

SQL (2 dagen)

  • Introductie SQL en selecties maken
  • SQL functies en geavanceerde selecties
  • Data bewerken en transacties
  • Normaliseren van data
  • Views en usermanagement

Data Mining (5 dagen)

  • Introductie: Wat is data mining
  • Data mining technieken
  • R Statistiek
    • Commando’s en data
    • R-omgeving
    • Data analyse en statistische modellen
  • Predictive Analytics
    • Data verzamelen, classificeren en voorbereiden
    • Data analyseren met machine learning
    • Voorspellingen maken en modellen opstellen
  • SPSS en SAS
    • Beschrijvende statistiek
    • Toetsende statistiek, zoals factoranayse en regressieanalyse

Data Visualisatie (1 dag)

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats
  • Tools, zoals Tableau en Qlikview

Opleiding Marketing Intelligence : Startdata

Kies uit 5 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Apeldoorn.



Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training die helemaal aansluit bij de specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk van jouw bedrijf of organisatie. Je kunt in je eentje deelnemen aan deze maatwerktraining, maar ook met één of meerdere collega’s. Een bedrijfstraining vindt plaats waar je maar wilt: op locatie bij jouw bedrijf of organisatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie op de Veluwe in Apeldoorn. Bel ons gerust voor advies; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Privétraining

De essentie van een privétraining is, dat de trainer volledig tot jouw beschikking staat. Je kunt daarbij kiezen voor een algemeen programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar het is ook mogelijk om de training helemaal te laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, behoefte en dagelijkse praktijk. Bij zo’n maatwerktraining wordt het programma helemaal afgestemd op jouw situatie, wensen en leerbehoefte. Hierdoor mag je rekenen op maximaal leerrendement. Bel ons gerust voor een (maatwerk)privétraining te bespreken; we denken graag met je mee. Wil je een vrijblijvend voorstel ontvangen? Vraag er dan online een aan.

Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Klassikale training

Bij een klassikale training volg je een opleiding of training samen met een klas van medestudenten. Het voordeel van deze setting is, dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. De training vindt plaats op een externe locatie, ergens in het land of op onze mooie nieuwe trainingslocatie in Apeldoorn (midden op de Veluwe). Heb je een vraag? Bel ons gerust; we helpen je graag verder. Je kunt je natuurlijk ook gelijk inschrijven.

Opleiding Marketing Intelligence : Tarieven

Tarief

De kosten voor de Opleiding Marketing Intelligence bedragen €3.999,00 (excl. €839,79 BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 7.500 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 20 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 7.500 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Certificering Opleiding Marketing Intelligence

Nadat je het cursustraject volledig hebt doorlopen, ontvang je van ons een certificaat. Hiermee kan je aantonen dat je hebt deelgenomen aan de Opleiding Marketing Intelligence en deze succesvol hebt afgerond. Je laat zien dat je diepgaande kennis hebt van Marketing Intelligence. Je weet alles van zaken als data voorbereiden met SQL, data mining technieken en data presenteren met visualisaties.

Maar jij bezit niet alleen inhoudelijke kennis. Wat jou een kenner maakt is dat je weet hoe je deze kennis in de praktijk brengt. Tijdens de Opleiding Marketing Intelligence heb je de kennis namelijk direct in praktijk gebracht met jouw praktijkcase.

Het is mogelijk om het certificaat in het Engels te ontvangen, zodat het in het buitenland te gebruiken is.

Opleiding Marketing Intelligence : Virtuele training

Wil je de door jou gewenste training liever virtueel (online) volgen? Dat kan via onze ‘remote classroom’. Het verschil met een face-to-face-training is dat de trainer de training op afstand voor je verzorgt. Je kunt daarbij kiezen voor het algemene programma (zie hiervoor onze trainingomschrijvingen), maar we kunnen de training ook aanpassen aan je specifieke wensen, behoefte en praktijksituatie. Je volgt je virtuele training in je eentje, met je collega’s of met mensen van andere bedrijven. Wil je weten wat we op dit gebied precies voor je kunnen betekenen? Bel ons gerust, we denken graag met je mee over de mogelijke oplossingen.

Virtuele training: hoe werkt dat?

Bij een virtuele training kun je via een online verbinding op afstand interactief deelnemen aan de training. Dit wordt ook wel ‘remote classroom’ of ‘virtual classroom’ genoemd. Dit werkt net even anders, maar biedt je dezelfde kwaliteit en is net zo effectief als een face-to-face-training.

Dezelfde kwaliteit, net even anders

Uitgangspunt bij een virtuele training is, dat er net zoveel kennis en vaardigheden worden overgedragen als bij een face-to-face-training. Bovendien dient het elk gewenst niveau van interactiviteit te faciliteren. Daarom werken we vanuit Eduvision met diverse systemen (o.a. dat van onze opdrachtgever), die deze doelstelling breed ondersteunen (waaronder Microsoft Teams of Zoom). Als cursist kun je gratis en eenvoudig inloggen, via een app of via het web.

De verschillende systemen bieden o.a. de volgende mogelijkheden:

  • De training volgen met meerdere deelnemers, die je afhankelijk van of ze een camera hebben al dan niet kunt zien.
  • Als deelnemers een microfoon hebben, kunnen ze ook met de trainer praten. De trainer kan aangeven en technisch faciliteren wie er kan praten. Deelnemers kunnen virtueel aangeven dat ze wat willen zeggen; de trainer kan hen vervolgens het woord geven.
  • Deelnemers kunnen meekijken met de trainer en de trainer kan switchen tussen verschillende schermen die hij wil laten zien.
  • Als de deelnemer daar toestemming voor geeft, kan de trainer meekijken op het scherm van de deelnemer (of zelfs het scherm overnemen).
  • Er is vaak een chatfunctie, waarmee vragen of opmerkingen voor iedereen zichtbaar worden op het scherm.
  • Er is soms een opnamefunctie (de trainer bepaalt - rekening houdend met ieders privacy - of die aan- of uitgezet wordt), waardoor je later (een deel van) de training kunt terugkijken.
  • Er kan gebruik gemaakt worden van een whiteboard.
  • Er kunnen bestanden gedeeld worden.

NB: Het is handig als je als cursist beschikt over een microfoon of camera (het eerste meer dan het tweede), maar het is geen must; ook zonder kun je deelnemen aan de training. Wél is het zo dat met name een microfoon de interactiviteit bewerkstelligt. Mocht je geen camera of microfoon op de computer hebben, dan is het ook mogelijk om tegelijkertijd in te loggen met je telefoon, zodat je én duidelijk (lees: groot) beeld hebt én kunt beschikken over microfoon en/of camera.

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.