Training Marketing Analytics & Big Data Antwerpen

  • 5 dagen
  • 2.999
  • Eerstvolgende startdatum 1 augustus

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met de belangrijkste marketing analytics technieken en tools. Bovendien weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met de belangrijkste marketing analytics technieken en tools. Bovendien weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 5 dagen / € 2.999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    01-08-2018, Antwerpen    Summercourse
    01-08-2018, Gent    Summercourse
    01-08-2018, Brussel    Summercourse
    07-09-2018, Antwerpen  
    07-09-2018, Brussel  
    07-09-2018, Gent  
    08-10-2018, Gent  
    08-10-2018, Brussel  
    08-10-2018, Antwerpen  
    06-11-2018, Gent  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Training Marketing Analytics & Big Data: Inleiding

De toekomst van marketing verschuift steeds meer richting data. Om klantinzichten te vergroten, leads te genereren, klanten te behouden en de concurrentie voor te blijven is data onmisbaar. Met de training Marketing Analytics en Big Data leer je hoe je klantdata inzet voor je marketingstrategie en hoe je op basis van deze data intelligente datagedreven beslissingen maakt.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data

Tijdens de training Marketing Analytics en Big Data leer je de vaardigheden die jij als marketeer van de toekomst nodig hebt. Je krijgt een introductie in marketing analytics en de rol van Big Data. Vervolgens ga je aan de slag met jouw data met behulp van marketing analytics technieken, zoals data mining en predictive analytics. Aan het einde van de Training Marketing Analytics & Big Data ga je werken met de populairste marketing analytics tools en leer je hoe je data op een heldere manier visualiseert.

Resultaat van de Training Marketing Analytics & Big Data

Na de Training Marketing Analytics & Big Data weet jij:

  • Wat marketing analytics is
  • Hoe Big Data zich verhouden tot marketing analytics
  • Hoe je met behulp van marketing analytics data gedreven beslissingen maakt
  • Wat de belangrijkste marketing analytics technieken zijn en hoe je deze toepast
  • Hoe je analyseresultaten interpreteert en daaraan de juiste conclusies verbindt
  • Hoe je klantloyaliteit bevordert
  • Hoe je klantinzichten vergroot
  • Hoe je besluiten neemt die data gedreven zijn
  • Hoe je data en analyses op een heldere manier visualiseert en presenteert
  • Wat de belangrijkste marketing analytics tools zijn en hoe je hiermee werkt.

Verder met Big Data Marketing?

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data heb je al kort kennis gemaakt met Big Data. Wil je nu meer weten en het officiële Big Data certificaat (ISO-norm 9001 & 17024) halen? Volg dan de Examentraining Big Data Foundation.

Training Marketing Analytics & Big Data: Modulen

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data behandelen we de volgende modules:

    Introductie

  • Wat is Marketing Analytics?
  • De rol van Big Data
  • Welke databronnen zijn beschikbaar?
  • Customer Journey

    Verken je data

  • Data Mining: relaties & verbanden
  • Data Mining frameworks
  • Data mining technieken, zoals text mining, image processing, sentimentanalyse

    Algoritme Marketing

  • Product recommendation systems
  • Programmatic advertising
  • Message & content optimization
  • Salesforce analytics

    Predictive Marketing

  • Marketingvariabelen bepalen
  • Data verzamelen, prepareren en betekenis geven
  • Predictive analytics technieken

    Segmentatie & Profiling

  • Introductie marketingsegmenten
  • Klantprofielen
  • Beschrijvend vs. voorspellend
  • Cluster analysis
  • Conjoint analysis

    Datavisualisatie

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats

    Tooling

  • Overzicht van marketing analytics tools
  • Toepassing

Jouw businesscase centraal

Jouw praktijkcase loopt als een rode draad door de Training Marketing Analytics & Big Data. Tijdens de opleiding is er voldoende ruimte om te werken aan jouw case. De theorie die je hebt geleerd pas je op deze manier direct toe in de praktijk. Bovendien is er ruimte om vragen te stellen die specifiek gelden voor jouw case.

Training Marketing Analytics & Big Data: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Training Marketing Analytics & Big Data verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Training Marketing Analytics & Big Data: Doelgroep

Deze cursus is voor marketing managers, marketing analysten en (online) marketeers die een beter begrip willen hebben van marketing analytics technieken. Deze cursus is geschikt voor jou als je nu of in de toekomst aan de slag wilt met klantdata en en daar intelligente inzichten uit wilt halen.

Training Marketing Analytics & Big Data: Voorkennis

Kennis van Big Data is een pré, maar zeker niet verplicht.

Training Marketing Analytics & Big Data Antwerpen: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Training Marketing Analytics & Big Data: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Training Marketing Analytics & Big Data bedragen €2.999,- (€3.628,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Training Marketing Analytics & Big Data: Virtuele training

De Training Marketing Analytics & Big Data online

Wil je de Training Marketing Analytics & Big Data online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Training Marketing Analytics & Big Data speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Training Marketing Analytics & Big Data!

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data leer je hoe je klantdata omzet naar intelligente en succesvolle marketing. Je leert werken met de belangrijkste marketing analytics technieken en tools. Bovendien weet je na de training hoe je data helder visualiseert en presenteert.

Kies hier je training

  • Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Vraag hier een vrijblijvend voorstel aan voor een (maatwerk)privétraining.
    Privétraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (hoewel ‘extern’ natuurlijk altijd een optie is). Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’.
    Bedrijfstraining
    Aantal dagen en prijs: in overleg
    Voor één of meerdere deelnemers, op de door jou gewenste locatie (maatwerk mogelijk)
     Bel mij hierover
     Stuur mij een vrijblijvend voorstel
  • Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten, op een locatie van Eduvision. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief. Kijk bij de startdata van de betreffende training voor de verschillende opties.
    Klassikale training
    Aantal dagen: 5 dagen / € 2.999 (excl. btw, prijs per deelnemer)
     Bel mij hierover
     Ik wil me inschrijven

    Startdata

    01-08-2018, Antwerpen    Summercourse
    01-08-2018, Gent    Summercourse
    01-08-2018, Brussel    Summercourse
    07-09-2018, Antwerpen  
    07-09-2018, Brussel  
    07-09-2018, Gent  
    08-10-2018, Gent  
    08-10-2018, Brussel  
    08-10-2018, Antwerpen  
    06-11-2018, Gent  

    Alle startdata

    = STARTGARANTIE

    Deze training gaat zeker door; er zijn voldoende aanmeldingen. Heb je vragen of wil je weten hoeveel plekken er nog beschikbaar zijn? Bel ons dan gerust!

    = NOG GEEN STARTGARANTIE

    Deze training krijgt startgarantie zodra er voldoende aanmeldingen zijn: bel ons om te horen wat de actuele status is of wat op dit moment de alternatieven zijn.

Training Marketing Analytics & Big Data: Inleiding

De toekomst van marketing verschuift steeds meer richting data. Om klantinzichten te vergroten, leads te genereren, klanten te behouden en de concurrentie voor te blijven is data onmisbaar. Met de training Marketing Analytics en Big Data leer je hoe je klantdata inzet voor je marketingstrategie en hoe je op basis van deze data intelligente datagedreven beslissingen maakt.

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data

Tijdens de training Marketing Analytics en Big Data leer je de vaardigheden die jij als marketeer van de toekomst nodig hebt. Je krijgt een introductie in marketing analytics en de rol van Big Data. Vervolgens ga je aan de slag met jouw data met behulp van marketing analytics technieken, zoals data mining en predictive analytics. Aan het einde van de Training Marketing Analytics & Big Data ga je werken met de populairste marketing analytics tools en leer je hoe je data op een heldere manier visualiseert.

Resultaat van de Training Marketing Analytics & Big Data

Na de Training Marketing Analytics & Big Data weet jij:

  • Wat marketing analytics is
  • Hoe Big Data zich verhouden tot marketing analytics
  • Hoe je met behulp van marketing analytics data gedreven beslissingen maakt
  • Wat de belangrijkste marketing analytics technieken zijn en hoe je deze toepast
  • Hoe je analyseresultaten interpreteert en daaraan de juiste conclusies verbindt
  • Hoe je klantloyaliteit bevordert
  • Hoe je klantinzichten vergroot
  • Hoe je besluiten neemt die data gedreven zijn
  • Hoe je data en analyses op een heldere manier visualiseert en presenteert
  • Wat de belangrijkste marketing analytics tools zijn en hoe je hiermee werkt.

Verder met Big Data Marketing?

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data heb je al kort kennis gemaakt met Big Data. Wil je nu meer weten en het officiële Big Data certificaat (ISO-norm 9001 & 17024) halen? Volg dan de Examentraining Big Data Foundation.

Training Marketing Analytics & Big Data: Modulen

Tijdens de Training Marketing Analytics & Big Data behandelen we de volgende modules:

    Introductie

  • Wat is Marketing Analytics?
  • De rol van Big Data
  • Welke databronnen zijn beschikbaar?
  • Customer Journey

    Verken je data

  • Data Mining: relaties & verbanden
  • Data Mining frameworks
  • Data mining technieken, zoals text mining, image processing, sentimentanalyse

    Algoritme Marketing

  • Product recommendation systems
  • Programmatic advertising
  • Message & content optimization
  • Salesforce analytics

    Predictive Marketing

  • Marketingvariabelen bepalen
  • Data verzamelen, prepareren en betekenis geven
  • Predictive analytics technieken

    Segmentatie & Profiling

  • Introductie marketingsegmenten
  • Klantprofielen
  • Beschrijvend vs. voorspellend
  • Cluster analysis
  • Conjoint analysis

    Datavisualisatie

  • Principes en technieken
  • Dashboards
  • Formats

    Tooling

  • Overzicht van marketing analytics tools
  • Toepassing

Jouw businesscase centraal

Jouw praktijkcase loopt als een rode draad door de Training Marketing Analytics & Big Data. Tijdens de opleiding is er voldoende ruimte om te werken aan jouw case. De theorie die je hebt geleerd pas je op deze manier direct toe in de praktijk. Bovendien is er ruimte om vragen te stellen die specifiek gelden voor jouw case.

Training Marketing Analytics & Big Data Antwerpen: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Klassikale training

Klassikale trainingen vinden in principe plaats in Utrecht op door ons voorgestelde data. Je kunt je hier telefonisch voor aanmelden of je inschrijven via de website. Bij een klassikale training volg je een opleiding of cursus samen met een aantal medestudenten. Het voordeel van deze setting is dat je kunt leren van andermans cases, tegen het laagst mogelijke tarief.

Bedrijfstraining

Met een bedrijfstraining kies je voor een training op locatie bij je bedrijf (of een andere locatie naar keuze), op een moment dat jou het best uitkomt. Je kunt er in je eentje aan deelnemen, of met één of meerdere collega’s. Wil je dat de training aansluit bij jouw (of jullie) specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Denk dan eens aan een ‘maatwerktraining’. Bel ons gerust voor een vrijblijvend voorstel of vraag er online een aan.

Privétraining

Bij een privétraining staat de docent volledig tot jouw beschikking; hierdoor heb je alle gelegenheid om eigen cases in te brengen en daar feedback op te ontvangen. Wil je de training helemaal laten aansluiten bij jouw specifieke wensen, situatie en dagelijkse praktijk? Dan raden we je een maatwerktraining aan. Wil je graag leren van cases van anderen, dan is een klassikale training een goed alternatief. Bel ons gerust voor een voorstel voor een (maatwerk)privétraining of vraag er online een aan.

Training Marketing Analytics & Big Data: Tarieven

Tarief

De kosten voor de Training Marketing Analytics & Big Data bedragen €2.999,- (€3.628,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk) Dit betreft het tarief voor deelname aan een klassikale training. Wil je liever een bedrijfstraining of privétraining? Bel ons dan of vraag online een voorstel aan.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Training Marketing Analytics & Big Data: Virtuele training

De Training Marketing Analytics & Big Data online

Wil je de Training Marketing Analytics & Big Data online volgen? Dat kan! Wij leveren praktijkgerichte virtuele trainingen op maat. De trainer stemt de inhoud van de Training Marketing Analytics & Big Data speciaal op jou en je collega's af. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Training Marketing Analytics & Big Data!

Heb je interesse in onze gratis webinars, tutorials, whitepapers of blogs?
Ik meld me aan voor de nieuwsbrief
Uw inschrijving is verwerkt.