Cursus E-commerce

  • 2 dagen
  • 899
  • eerstvolgende startdatum 4 oktober  startgarantie

E-commerce heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. Wanneer je e-commerce in jouw organisatie wilt implementeren, dan moet je met tal van zaken rekening houden. Tijdens de Cursus E-commerce leer je alles over e-commerce, behandelen we verschillende bedrijfs- en verdienmodellen en leer je de conversie van sites, online shops en internetmarketing-campagnes te meten.

E-commerce heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. Wanneer je e-commerce in jouw organisatie wilt implementeren, dan moet je met tal van zaken rekening houden. Tijdens de Cursus E-commerce leer je alles over e-commerce, behandelen we verschillende bedrijfs- en verdienmodellen en leer je de conversie van sites, online shops en internetmarketing-campagnes te meten.

Waarom Eduvision?

Gecertificeerde trainingen

Praktijkcase centraal

Ervaren docenten uit de praktijk

98% klanttevredenheid

Meer dan 150.000 klanten

Kenmerken Cursus E-commerce

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Cursus E-commerce

Wat vond u goed?: Praktijk gericht
Wat vond u niet goed?: Teveel nederlandse markt

F. Peeters te Schilde (België) 4.5
Alle beoordelingen

Cursus E-commerce: Inleiding

Tijdens de opleiding

Tijdens de Cursus E-commerce behandelen we enkele bedrijfs- en verdienmodellen. Ook zullen succesvolle internet marketing technieken de revue passeren. Tevens wordt er ingegaan op het meten van site(s), online shops en internet marketing campagnes. Daarnaast wordt er stilgestaan bij de gebruiksvriendelijkheid van websites en campagnes. Het verleiden van webbezoekers naar je interessante acties, is onderdeel van deze cursus.

Resultaat

Na de opleiding ben je in staat om een e-commerce of commerciële website op te zetten. Je weet hoe je online zaken doet, hoe je conversie optimaliseert en welke marketingtechnieken je daarvoor inzet. Met deze kennis op zak sta je aan de start van jouw succesvolle online business.

Praktijkcase

Nadat alle benodigde theorie is behandeld tijdens de cursus ga je deze kennis toepassen in de praktijk aan de hand van jouw eigen praktijkcase. Na de opleiding beschik je over een e-commerce plan waarmee je jouw webshop naar een hoger niveau tilt.

Cursus E-commerce: Modulen

Tijdens de cursus worden de volgende modulen behandeld.

Bedrijfsmodellen en strategie

Een bedrijfsmodel geeft aan hoe een organisatie op een gestructureerde manier haar klanten van dienst kan zijn. We behandelen diverse modellen toegepast op een e-commerce organisatie. Het proces omvat een doelgroepomschrijving, een productomschrijving, de strategiekeuze en een promotie- en distributiestrategie.

Online zaken doen

Het kopen en verkopen van producten/diensten op het internet heeft meer haken en ogen dan je vooraf misschien denkt. Tijdens deze module geven we je enkele praktische tips. Uitgebreid aan bod komen hierbij wet- en regelgeving, consumentenrechten, retourrechten, contracten, algemene voorwaarden, telecomwet en cookiewetgeving.

Marketingtechnieken en-middelen

Door middel van marketingtechnieken- en middelen zoals zoekmachineoptimalisatie,-marketing & affiliates, bannering, sponsoring, Google Adwords, Analytics en digitale nieuwsbrieven kun je jouw e-commerce applicatie bij jouw doelgroep onder de aandacht brengen. Ook gaan we in op online consumentengedrag en verschillende mogelijkheden om jouw website te promoten.

Conversieoptimalisatie

Het is belangrijk om regelmatig het succes van jouw website te meten. Zo analyseer je wat de bezoekers op jouw website doen, waar ze afhaken en welke drempels naar volgende stappen moeten worden verlaagd. Op basis van deze analyse leer je jouw landingpages te optimaliseren en zo de conversie van jouw online marketingactiviteiten te verhogen.

Bestelproces en betaling

Als de bezoeker eenmaal in het bestelproces zit, is het natuurlijk van belang om hem daarin vast te houden. Binnen deze module gaan we in op de lengte van het bestelproces, het vasthouden van de bezoeker in dit proces, redenen waarom bezoekers het proces verlaten, het geven van uitleg bij formuliervelden en het vragen van feedback bij klanten. Daarna behandelen we de mogelijke aanwezige betaalopties en de veiligheid van het bestelproces.

Praktijkcase

Nadat alle benodigde theorie is behandeld tijdens de cursus ga je deze kennis toepassen in de praktijk aan de hand van jouw eigen praktijkcase. Na de opleiding beschik je over een e-commerce plan waarmee je jouw webshop naar een hoger niveau tilt.

Cursus E-commerce: Extra info

Docenten

Om de praktijk zo dicht mogelijk te benaderen, werkt Eduvision uitsluitend met docenten die zelf in de praktijk actief zijn. Zij kennen de branche, de klanten en de problemen waar je tegenaan loopt. Daarom zijn zij tijdens deze training je persoonlijke coach. De vakdocent staat volledig tot je beschikking en ondersteunt direct en doelgericht bij je eigen praktijkcase.

Benodigdheden

Om het meeste rendement te halen uit de Cursus E-commerce verzoeken wij je vriendelijk om je eigen laptop mee te nemen. Hierdoor heb je altijd jouw eigen praktijkcase en opleidingsmateriaal bij de hand en kun je thuis direct verder met je eigen case.

Discussieer mee!

Ben je op zoek naar een plek waar je vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing met medecursisten en professionals kunt delen? Of wil je je omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus E-commerce: Beoordelingen

4.5

Wat vond u goed?: Praktijk gericht
Wat vond u niet goed?: Teveel nederlandse markt

4.5

Wat vond u goed?: Een bevlogen trainer, die goed weet waarover hij het heeft en meegaat in de ontwikkelingen. Aandacht voor praktijk en cases van deelnemers. Interactief.
Wat vond u niet goed?: De sheets zijn niet digitaal beschikbaar en zijn in sommige gevallen moeilijk leesbaar (afdrukken van internetscherm). Stukje internetprojectmanagement had voor mij extra erbij gemogen. Miste ik.

4.5

Wat vond u goed?: Docent was leuke vent, goed op de hoogte van recente ontwikkelingen en heeft aandacht voor elke cursist. Er werd heel veel en in een vlot tempo stof behandeld. De vaart zat er goed in en dat was erg plezierig, zo leer je veel op 1 dag, tevens was er toch ook tijd voor voorbeelden (filmpjes en website werden getoond) en vragen
Wat vond u niet goed?: Lokatie is slecht bereikbaar met openbaar vervoer en met auto ook zeer ongunstige ligging. Als cursus niet in centrum van Utrecht wordt gehouden ga ik niet meer inschrijven helaas. Vanuit Apeldoorn met auto in de spits helaas niet te doen enkele reistijd 2 uur

4.5

Wat vond u goed?: enthousiaste en gepassioneerde docent

4.5

Wat vond u goed?: Inhoud van deze cursus sluit aan bij mijn verwachtingen.

4.5

Wat vond u goed?: Inspelen op de actualiteit middels actuele cases. Verder steek je veel op van de interacties tussen de studenten/leraar. Compliment voor Bob. Hij bracht het op een leuke leerzame manier

4.5

Wat vond u goed?: Goede praktijkkenis docent en goed in staat die kennis met enthousiasme over te brengen.

4.5

Wat vond u goed?: Tempo cursus, bijhorende boek, praktijkvoorbeelden, interactie, sfeer.
Wat vond u niet goed?: 2de dag werkte beamer niet in de voormiddag. Verder alles ok.

4.5

Wat vond u goed?: Aangezien ik nog niet veel wist over e-commerce, heb ik nu veel meer kijk op de zaken gekregen. Mede doordat Bas in normaal nederlands uileg gaf, kon ik het goed volgen. Ik bruibare tips gekregen en ben volop bezig met een e-commerce strategie te ontwikkelen voor ons bedrijf.

4.5

Wat vond u goed?: Expertise van docent
Wat vond u niet goed?: Dag 1 teveel leerstof

Meer Alle beoordelingen

Cursus E-commerce: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus E-commerce: Tarieven

Tarief

De Cursus E-commerce kost € 899,- (€ 1087,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus E-commerce: Virtuele training

De Cursus E-commerce online

Wil je de Cursus E-commerce online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus E-commerce!

E-commerce heeft de laatste jaren enorm aan populariteit gewonnen. Wanneer je e-commerce in jouw organisatie wilt implementeren, dan moet je met tal van zaken rekening houden. Tijdens de Cursus E-commerce leer je alles over e-commerce, behandelen we verschillende bedrijfs- en verdienmodellen en leer je de conversie van sites, online shops en internetmarketing-campagnes te meten.

Cursus E-commerce: Inleiding

Tijdens de opleiding

Tijdens de Cursus E-commerce behandelen we enkele bedrijfs- en verdienmodellen. Ook zullen succesvolle internet marketing technieken de revue passeren. Tevens wordt er ingegaan op het meten van site(s), online shops en internet marketing campagnes. Daarnaast wordt er stilgestaan bij de gebruiksvriendelijkheid van websites en campagnes. Het verleiden van webbezoekers naar je interessante acties, is onderdeel van deze cursus.

Resultaat

Na de opleiding ben je in staat om een e-commerce of commerciële website op te zetten. Je weet hoe je online zaken doet, hoe je conversie optimaliseert en welke marketingtechnieken je daarvoor inzet. Met deze kennis op zak sta je aan de start van jouw succesvolle online business.

Praktijkcase

Nadat alle benodigde theorie is behandeld tijdens de cursus ga je deze kennis toepassen in de praktijk aan de hand van jouw eigen praktijkcase. Na de opleiding beschik je over een e-commerce plan waarmee je jouw webshop naar een hoger niveau tilt.

Cursus E-commerce: Modulen

Tijdens de cursus worden de volgende modulen behandeld.

Bedrijfsmodellen en strategie

Een bedrijfsmodel geeft aan hoe een organisatie op een gestructureerde manier haar klanten van dienst kan zijn. We behandelen diverse modellen toegepast op een e-commerce organisatie. Het proces omvat een doelgroepomschrijving, een productomschrijving, de strategiekeuze en een promotie- en distributiestrategie.

Online zaken doen

Het kopen en verkopen van producten/diensten op het internet heeft meer haken en ogen dan je vooraf misschien denkt. Tijdens deze module geven we je enkele praktische tips. Uitgebreid aan bod komen hierbij wet- en regelgeving, consumentenrechten, retourrechten, contracten, algemene voorwaarden, telecomwet en cookiewetgeving.

Marketingtechnieken en-middelen

Door middel van marketingtechnieken- en middelen zoals zoekmachineoptimalisatie,-marketing & affiliates, bannering, sponsoring, Google Adwords, Analytics en digitale nieuwsbrieven kun je jouw e-commerce applicatie bij jouw doelgroep onder de aandacht brengen. Ook gaan we in op online consumentengedrag en verschillende mogelijkheden om jouw website te promoten.

Conversieoptimalisatie

Het is belangrijk om regelmatig het succes van jouw website te meten. Zo analyseer je wat de bezoekers op jouw website doen, waar ze afhaken en welke drempels naar volgende stappen moeten worden verlaagd. Op basis van deze analyse leer je jouw landingpages te optimaliseren en zo de conversie van jouw online marketingactiviteiten te verhogen.

Bestelproces en betaling

Als de bezoeker eenmaal in het bestelproces zit, is het natuurlijk van belang om hem daarin vast te houden. Binnen deze module gaan we in op de lengte van het bestelproces, het vasthouden van de bezoeker in dit proces, redenen waarom bezoekers het proces verlaten, het geven van uitleg bij formuliervelden en het vragen van feedback bij klanten. Daarna behandelen we de mogelijke aanwezige betaalopties en de veiligheid van het bestelproces.

Praktijkcase

Nadat alle benodigde theorie is behandeld tijdens de cursus ga je deze kennis toepassen in de praktijk aan de hand van jouw eigen praktijkcase. Na de opleiding beschik je over een e-commerce plan waarmee je jouw webshop naar een hoger niveau tilt.

Cursus E-commerce: Beoordelingen

4.5

Wat vond u goed?: Praktijk gericht
Wat vond u niet goed?: Teveel nederlandse markt

4.5

Wat vond u goed?: Een bevlogen trainer, die goed weet waarover hij het heeft en meegaat in de ontwikkelingen. Aandacht voor praktijk en cases van deelnemers. Interactief.
Wat vond u niet goed?: De sheets zijn niet digitaal beschikbaar en zijn in sommige gevallen moeilijk leesbaar (afdrukken van internetscherm). Stukje internetprojectmanagement had voor mij extra erbij gemogen. Miste ik.

4.5

Wat vond u goed?: Docent was leuke vent, goed op de hoogte van recente ontwikkelingen en heeft aandacht voor elke cursist. Er werd heel veel en in een vlot tempo stof behandeld. De vaart zat er goed in en dat was erg plezierig, zo leer je veel op 1 dag, tevens was er toch ook tijd voor voorbeelden (filmpjes en website werden getoond) en vragen
Wat vond u niet goed?: Lokatie is slecht bereikbaar met openbaar vervoer en met auto ook zeer ongunstige ligging. Als cursus niet in centrum van Utrecht wordt gehouden ga ik niet meer inschrijven helaas. Vanuit Apeldoorn met auto in de spits helaas niet te doen enkele reistijd 2 uur

4.5

Wat vond u goed?: enthousiaste en gepassioneerde docent

4.5

Wat vond u goed?: Inhoud van deze cursus sluit aan bij mijn verwachtingen.

4.5

Wat vond u goed?: Inspelen op de actualiteit middels actuele cases. Verder steek je veel op van de interacties tussen de studenten/leraar. Compliment voor Bob. Hij bracht het op een leuke leerzame manier

4.5

Wat vond u goed?: Goede praktijkkenis docent en goed in staat die kennis met enthousiasme over te brengen.

4.5

Wat vond u goed?: Tempo cursus, bijhorende boek, praktijkvoorbeelden, interactie, sfeer.
Wat vond u niet goed?: 2de dag werkte beamer niet in de voormiddag. Verder alles ok.

4.5

Wat vond u goed?: Aangezien ik nog niet veel wist over e-commerce, heb ik nu veel meer kijk op de zaken gekregen. Mede doordat Bas in normaal nederlands uileg gaf, kon ik het goed volgen. Ik bruibare tips gekregen en ben volop bezig met een e-commerce strategie te ontwikkelen voor ons bedrijf.

4.5

Wat vond u goed?: Expertise van docent
Wat vond u niet goed?: Dag 1 teveel leerstof

Meer Alle beoordelingen

Cursus E-commerce: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht en Eindhoven.



Startgarantie

Al onze trainingen worden gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus E-commerce: Tarieven

Tarief

De Cursus E-commerce kost € 899,- (€ 1087,- incl. BTW). (kmo subsidie mogelijk)

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Kmo-portefeuille voor ondernemers

De kmo-portefeuille is een maatregel waardoor je – als ondernemer – financiële steun krijgt voor de aankoop van diensten die de kwaliteit van je onderneming verbeteren. Concreet zijn dat opleidingen en adviesdiensten zoals het opstellen van een communicatieplan voor je bedrijf. De kmo-portefeuille wil toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk bedrijven. Daarom maken we het je eenvoudig om je aan te melden en subsidieverzoeken in te dienen.

Komt mijn kmo in aanmerking voor de subsidie?

De kmo-portefeuille is een subsidiemaatregel voor kmo’s en beoefenaars van vrije beroepen die in Vlaanderen zijn gevestigd.

Hoeveel subsidies kan ik krijgen?

Hoeveel steun je ontvangt, is afhankelijk van de grootte van je onderneming.

  • Een kleine onderneming die investeert in opleiding en advies kan 40 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je ontvangt maximaal 10.000 euro steun per jaar.
  • Een middelgrote onderneming die investeert in opleiding en advies, kan 30 procent steun genieten via de kmo-portefeuille. Je krijgt maximaal 15.000 euro per jaar.

Voor welke activiteiten kan ik een kmo-portefeuille aanvragen?

Met de kmo-portefeuille investeer je in opleidingen en trainingen voor je personeel. Daarnaast krijg je subsidies voor het inwinnen van advies bij geregistreerde dienstverleners.

Subsidies aanvragen en ontvangen

Aanmelden bij de kmo-portefeuille doet je gewoon online. Ook je subsidies vraag je eenvoudig aan via de website. Geen ellenlange dossierverwerking dus.

Subsidies stopzetten en terugbetaling

Je zet je subsidie-aanvraag stop wanneer je wil. Dat doe je via de website.

Cursus E-commerce: Virtuele training

De Cursus E-commerce online

Wil je de Cursus E-commerce online volgen? Dat kan! Wij bieden nu ook virtuele trainingen aan. Dat houdt in dat je exact dezelfde training volgt in een virtueel klaslokaal. Het werkt via een online systeem waar je inlogt en vervolgens de trainer en je medecursisten online ontmoet. De trainer doorloopt met jou de lesstof en begeleidt je bij de praktijkopdrachten doordat hij je scherm kan overnemen en met je meekijkt.

Een online training scheelt je tijd én geld! Uiteraard kost het je geen reistijd om naar de opleidingslocatie te komen maar je bespaart ook de reiskosten!

Voordelen van een virtuele training:

  • Exact dezelfde cursus als de klassikale (reguliere) training
  • Trainer neemt je scherm over en kijkt met je mee
  • De trainer helpt je op afstand en geeft feedback
  • Geen reiskosten en reistijd kwijt
  • Kwaliteit blijft gewaarborgd

Wacht niet langer en neem contact op voor de online Cursus E-commerce!

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.