Cursus Facebook

  • 2 dagen
  • 999 (met kmo subsidie: € 499)
  • eerstvolgende startdatum 28 april startgarantie

In de Benelux zijn er miljoenen gebruikers die dagelijks vele uren doorbrengen op Facebook om hun sociale contacten te onderhouden. Dit gegeven maakt Facebook zeer interessant en relevant voor bedrijven, omdat het interactie met uw doelgroep mogelijk maakt. U staat direct in contact met uw klanten, op Facebook beter bekend als fans. Maar hoe ontwikkelt u een succesvolle fanpage? En hoe integreert u Facebook in uw online marketingstrategie?

Kenmerken

Alle startdata
Waar en wanneer wilt u de opleiding volgen?

Beoordelingen

Wat vond u goed?: Deskundigheid en plezierige, enthousiaste en leerzame wijze van doceren van Monique Lueb. Ivm mondelinge terugkoppeling op 31 juli met Maarten over mijn ontevredenheid over bereikte resultaat, heb ik inmiddels van Maarten een voucher en syllabus ontvangen. Indien mogelijk, zou ik ook wel een ´gevorderden´ facebook tweedaagse cursus (indien mogelijk weer van Monique Lueb) willen volgen.
Wat vond u niet goed?: Ivm 2 deelnemende cursisten heeft Eduvision recent besloten om deze training in 1 dag te verzorgen in plaats van de geplande 2 dagen. Dit heeft voor mij als resultaat gehad dat ik in één dag in grote lijnen wel de theorie heb ontvangen, maar er voor mij ruim onvoldoende tijd was om een aantrekkelijke, werkende en succesvolle fanpage goed ingericht te krijgen. Het optimaal beheren hiervan is in de praktijk niet aan de orde geweest. Resultaat hiervan is dat mijn aangemaakte fanpage(s) offline staan omdat alle basale zaken nog niet goed ingesteld zijn. Ik miste ook een (algemene) handleiding Facebook, zeker als naslagwerk ná deze dag. Daarnaast bleek mijn enige medecursist ter compensatie een voucher van € 600 te hebben ontvangen en dit was mij niet gemeld en heb ik dit zelf in mijn terugkoppeling moeten melden.

S.D.J. Wien te Oosterhout NB (25-04-2014)
Alle beoordelingen

Cursus Facebook: Inleiding

Tijdens de cursus Facebook leert u zelfstandig een effectieve fanpage te ontwikkelen en te beheren. U bouwt een eigen fanpage en leert hoe u apps en sociale plugins integreert. Verder behandelen we het adverteren op Facebook en leert u het administratiepanel efficiënt te benutten om uw statistieken te analyseren. Tot slot integreren we dit alles in uw marketing strategie.

Tijdens de cursus wordt u begeleid door een volleerd internet marketing professional met Facebook als specialiteit. De ontwikkelingen en trends op dit gebied volgt hij op de voet. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met u.

Cursus Facebook: Modulen

De praktijkcase staat gedurende de hele cursus centraal. U gaat aan de slag met uw eigen fanpage. Op de eerste dag leert u een fanpage te bouwen en succesvol in te richten. Op de tweede dag leert u alles om uw fanpage optimaal te beheren.

Inleiding

We beginnen met een introductie in de Facebook terminologie en enkele succesverhalen. Om de vele mogelijkheden te ontdekken en inspiratie op te doen voor uw eigen fanpage, beoordelen we eerst een aantal succesvolle fanpagina's.

Facebook fanpage opzetten

In deze module gaan we direct aan de slag en bouwt u uw eigen fanpage. U krijgt alle handvatten om uw pagina compleet, aantrekkelijk en onderscheidend te maken.

Plugins en apps

Met plugins en apps breidt u de standaard functionaliteiten van een Facebook page verder uit. U maakt specifieke pagina's die u effectief in kunt zetten voor campagnes en andere doeleinden.

Interactie met fans

Succes op Facebook valt en staat met campagnes om de interactie met uw fans te bevorderen. Door een gezonde relatie met uw fans op te bouwen, verbetert namelijk ook uw edgerank. Dit is een Facebook metric die bepaalt welke content voor de gebruiker het meest waardevol is.

Statistieken monitoren

Het administratiepanel biedt beheerders statistieken die inzicht geven in hoe uw fans uw fanpage gebruiken. Door de trends te begrijpen en te analyseren, bent u beter in staat om uw fanpagina te optimaliseren. Ook maken we de koppeling met Google Analytics, zodat u nog een stap verder kunt gaan en conversie uit Facebook kunt meten.

Facebook adverteren

Met Facebook Ads richt u zeer doelgroepgerichte campagnes in. U kunt niet alleen targetten op locatie, maar ook op persoonlijke eigenschappen als leeftijd, geslacht en interesses. Met het trackingsysteem kunt u de effectiviteit van branding campagnes meten.

Online marketing strategie

Om Facebook te integreren in uw online marketing strategie, is het belangrijk om campagnematig te werken. Wat u ook doet, alles moet gebaseerd zijn op dat ene doel wat u voor ogen heeft: conversie. Denk naast omzet bijvoorbeeld ook aan leads, gegevens en naamsbekendheid. In deze module bespreken we hoe u Facebook integreert in uw marketing strategie.

Cursus Facebook: Extra info

Doelgroep

De cursus Facebook is bedoeld voor iedereen die een interactieve en succesvolle Facebook fanpagina wil opzetten, beheren en monitoren.

Literatuur

Eduvision maakt altijd gebruik van de laatste inzichten en bijbehorende literatuur op het gebied van online marketing en social media.

Discussieer mee!

Bent u op zoek naar een plek waar u vakinhoudelijke informatie of ervaringen omtrent internet marketing & social media met medecursisten en professionals kunt delen? Of wilt u zich omringen met mede professionals? Word dan lid van de vakgroep voor internet marketing en social media professionals van Eduvision en discussieer mee!

Cursus Facebook: Beoordelingen

Wat vond u goed?: Deskundigheid en plezierige, enthousiaste en leerzame wijze van doceren van Monique Lueb. Ivm mondelinge terugkoppeling op 31 juli met Maarten over mijn ontevredenheid over bereikte resultaat, heb ik inmiddels van Maarten een voucher en syllabus ontvangen. Indien mogelijk, zou ik ook wel een ´gevorderden´ facebook tweedaagse cursus (indien mogelijk weer van Monique Lueb) willen volgen.
Wat vond u niet goed?: Ivm 2 deelnemende cursisten heeft Eduvision recent besloten om deze training in 1 dag te verzorgen in plaats van de geplande 2 dagen. Dit heeft voor mij als resultaat gehad dat ik in één dag in grote lijnen wel de theorie heb ontvangen, maar er voor mij ruim onvoldoende tijd was om een aantrekkelijke, werkende en succesvolle fanpage goed ingericht te krijgen. Het optimaal beheren hiervan is in de praktijk niet aan de orde geweest. Resultaat hiervan is dat mijn aangemaakte fanpage(s) offline staan omdat alle basale zaken nog niet goed ingesteld zijn. Ik miste ook een (algemene) handleiding Facebook, zeker als naslagwerk ná deze dag. Daarnaast bleek mijn enige medecursist ter compensatie een voucher van € 600 te hebben ontvangen en dit was mij niet gemeld en heb ik dit zelf in mijn terugkoppeling moeten melden.

Wat vond u goed?: De cursus was verhelderend en vooral naar de praktijk gericht met heel wat bruikbare tips!

Wat vond u goed?: ik ben een volkomen leek in facebook-land ... deze cursus heeft mij op een overzchtelijke manier wegwijs gemaakt.

Wat vond u goed?: Door in company te werken en alleen te zijn, direct omzetten in praktijk waar de vragen waren.

Cursus Facebook: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht.


Startgarantie

Al onze trainingen worden op de getoonde data gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus Facebook: Tarieven

Eenmalige betaling

De Cursus Facebook kost € 999,- (€ 1208,- incl. BTW).
Met KMO subsidie kost de cursus slechts € 499,- (€ 604,- incl. BTW).

Betaling in termijnen

Ben je een particulier of zelfstandig ondernemer en betaal je de cursus liever in termijnen? Ook die mogelijkheid bieden we en we denken hierover graag met je mee. Neem voor de verschillende mogelijkheden contact met ons op.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Hoge kortingen door KMO-portefeuille

Scholing wordt extra gestimuleerd door de Vlaamse overheid. Daarom is de KMO-portefeuille in het leven geroepen. Dankzij deze tewerkstellingsmaatregel kan je als KMO’er jaarlijks tot € 15.000,- subsidie krijgen ter ondersteuning van je opleidingskosten. Voor meer informatie: www.kmo-portefeuille.be

Door de KMO-portefeuille kunnen de kortingen per opleiding oplopen tot 50%. Zo bedragen de kosten voor de opleiding Webdesign binnen het normale tarief € 3399,- en met de KMO-subsidie betaal je slechts € 1699,50,-.

Hoe vraag ik subsidie aan?

Aanvraag, verwerking, toekenning en het beheer van de subsidie gebeurt online via een elektronische ondernemerschapsportefeuille. Intekenen en meer kan heel eenvoudig via de website www.kmo-portefeuille.be.

Opleidingssubsidie bij Eduvision

Eduvision is geaccrediteerd door het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap in het kader van KMO-portefeuille (pijler opleidingen). Erkenningsnummer: DV.0105707.

In de Benelux zijn er miljoenen gebruikers die dagelijks vele uren doorbrengen op Facebook om hun sociale contacten te onderhouden. Dit gegeven maakt Facebook zeer interessant en relevant voor bedrijven, omdat het interactie met uw doelgroep mogelijk maakt. U staat direct in contact met uw klanten, op Facebook beter bekend als fans. Maar hoe ontwikkelt u een succesvolle fanpage? En hoe integreert u Facebook in uw online marketingstrategie?

Cursus Facebook: Inleiding

Tijdens de cursus Facebook leert u zelfstandig een effectieve fanpage te ontwikkelen en te beheren. U bouwt een eigen fanpage en leert hoe u apps en sociale plugins integreert. Verder behandelen we het adverteren op Facebook en leert u het administratiepanel efficiënt te benutten om uw statistieken te analyseren. Tot slot integreren we dit alles in uw marketing strategie.

Tijdens de cursus wordt u begeleid door een volleerd internet marketing professional met Facebook als specialiteit. De ontwikkelingen en trends op dit gebied volgt hij op de voet. Zijn ervaringen in de dagelijkse praktijk deelt hij graag met u.

Cursus Facebook: Modulen

De praktijkcase staat gedurende de hele cursus centraal. U gaat aan de slag met uw eigen fanpage. Op de eerste dag leert u een fanpage te bouwen en succesvol in te richten. Op de tweede dag leert u alles om uw fanpage optimaal te beheren.

Inleiding

We beginnen met een introductie in de Facebook terminologie en enkele succesverhalen. Om de vele mogelijkheden te ontdekken en inspiratie op te doen voor uw eigen fanpage, beoordelen we eerst een aantal succesvolle fanpagina's.

Facebook fanpage opzetten

In deze module gaan we direct aan de slag en bouwt u uw eigen fanpage. U krijgt alle handvatten om uw pagina compleet, aantrekkelijk en onderscheidend te maken.

Plugins en apps

Met plugins en apps breidt u de standaard functionaliteiten van een Facebook page verder uit. U maakt specifieke pagina's die u effectief in kunt zetten voor campagnes en andere doeleinden.

Interactie met fans

Succes op Facebook valt en staat met campagnes om de interactie met uw fans te bevorderen. Door een gezonde relatie met uw fans op te bouwen, verbetert namelijk ook uw edgerank. Dit is een Facebook metric die bepaalt welke content voor de gebruiker het meest waardevol is.

Statistieken monitoren

Het administratiepanel biedt beheerders statistieken die inzicht geven in hoe uw fans uw fanpage gebruiken. Door de trends te begrijpen en te analyseren, bent u beter in staat om uw fanpagina te optimaliseren. Ook maken we de koppeling met Google Analytics, zodat u nog een stap verder kunt gaan en conversie uit Facebook kunt meten.

Facebook adverteren

Met Facebook Ads richt u zeer doelgroepgerichte campagnes in. U kunt niet alleen targetten op locatie, maar ook op persoonlijke eigenschappen als leeftijd, geslacht en interesses. Met het trackingsysteem kunt u de effectiviteit van branding campagnes meten.

Online marketing strategie

Om Facebook te integreren in uw online marketing strategie, is het belangrijk om campagnematig te werken. Wat u ook doet, alles moet gebaseerd zijn op dat ene doel wat u voor ogen heeft: conversie. Denk naast omzet bijvoorbeeld ook aan leads, gegevens en naamsbekendheid. In deze module bespreken we hoe u Facebook integreert in uw marketing strategie.

Cursus Facebook: Beoordelingen

Wat vond u goed?: Deskundigheid en plezierige, enthousiaste en leerzame wijze van doceren van Monique Lueb. Ivm mondelinge terugkoppeling op 31 juli met Maarten over mijn ontevredenheid over bereikte resultaat, heb ik inmiddels van Maarten een voucher en syllabus ontvangen. Indien mogelijk, zou ik ook wel een ´gevorderden´ facebook tweedaagse cursus (indien mogelijk weer van Monique Lueb) willen volgen.
Wat vond u niet goed?: Ivm 2 deelnemende cursisten heeft Eduvision recent besloten om deze training in 1 dag te verzorgen in plaats van de geplande 2 dagen. Dit heeft voor mij als resultaat gehad dat ik in één dag in grote lijnen wel de theorie heb ontvangen, maar er voor mij ruim onvoldoende tijd was om een aantrekkelijke, werkende en succesvolle fanpage goed ingericht te krijgen. Het optimaal beheren hiervan is in de praktijk niet aan de orde geweest. Resultaat hiervan is dat mijn aangemaakte fanpage(s) offline staan omdat alle basale zaken nog niet goed ingesteld zijn. Ik miste ook een (algemene) handleiding Facebook, zeker als naslagwerk ná deze dag. Daarnaast bleek mijn enige medecursist ter compensatie een voucher van € 600 te hebben ontvangen en dit was mij niet gemeld en heb ik dit zelf in mijn terugkoppeling moeten melden.

Wat vond u goed?: De cursus was verhelderend en vooral naar de praktijk gericht met heel wat bruikbare tips!

Wat vond u goed?: ik ben een volkomen leek in facebook-land ... deze cursus heeft mij op een overzchtelijke manier wegwijs gemaakt.

Wat vond u goed?: Door in company te werken en alleen te zijn, direct omzetten in praktijk waar de vragen waren.

Cursus Facebook: Startdata

Kies uit 3 locatie(s) in België. Ook beschikbaar in Utrecht.


Startgarantie

Al onze trainingen worden op de getoonde data gegarandeerd verzorgd. Mocht het voorkomen dat een training waarvoor je aangemeld bent, niet het minimum aantal deelnemers heeft bereikt, dan bieden wij je voor dezelfde prijs een upgrade aan naar een inhouse training bij jou op locatie.

Cursus Facebook: Tarieven

Eenmalige betaling

De Cursus Facebook kost € 999,- (€ 1208,- incl. BTW).
Met KMO subsidie kost de cursus slechts € 499,- (€ 604,- incl. BTW).

Betaling in termijnen

Ben je een particulier of zelfstandig ondernemer en betaal je de cursus liever in termijnen? Ook die mogelijkheid bieden we en we denken hierover graag met je mee. Neem voor de verschillende mogelijkheden contact met ons op.

Bij het cursusbedrag is alles inbegrepen: het cursusgeld, opleidingsmateriaal en lunch (lunch alleen bij dagcursussen).

Hoge kortingen door KMO-portefeuille

Scholing wordt extra gestimuleerd door de Vlaamse overheid. Daarom is de KMO-portefeuille in het leven geroepen. Dankzij deze tewerkstellingsmaatregel kan je als KMO’er jaarlijks tot € 15.000,- subsidie krijgen ter ondersteuning van je opleidingskosten. Voor meer informatie: www.kmo-portefeuille.be

Door de KMO-portefeuille kunnen de kortingen per opleiding oplopen tot 50%. Zo bedragen de kosten voor de opleiding Webdesign binnen het normale tarief € 3399,- en met de KMO-subsidie betaal je slechts € 1699,50,-.

Hoe vraag ik subsidie aan?

Aanvraag, verwerking, toekenning en het beheer van de subsidie gebeurt online via een elektronische ondernemerschapsportefeuille. Intekenen en meer kan heel eenvoudig via de website www.kmo-portefeuille.be.

Opleidingssubsidie bij Eduvision

Eduvision is geaccrediteerd door het ministerie van de Vlaamse Gemeenschap in het kader van KMO-portefeuille (pijler opleidingen). Erkenningsnummer: DV.0105707.

Speciale deals ontvangen? Meld je aan voor de nieuwsbrief
Aanmelden
Uw inschrijving is verwerkt.